آذربایجانایران

بیانیه جمعی از سازمان های سیاسی ملل تحت ستم در ایران در رابطه با اعتراضات سراسری مردمی

مردمان شریف ایران، همرزمان و مبارزان راه آزادی

همانگونه که شاهد هستید؛ رژیم قرون وسطایی، فاشیست و دیکتاتوری جمهوری اسلامی با گرفتن جان یک دختر بی گناه صبر همه را لبریز کرده و بغض های فرو خفته را ترکاند. سال هاست که مطالبات مختلف طبقات اجتماعی از زنان گرفته تا کارگران، از بازنشته‌گان گرفته تا معلمین و اصناف بدون پاسخ انباشته شده است و البته مسئله ملی در ایران به عنوان پارادوکس اصلی کشور جز سرکوب جواب دیگری نیافته است.

سال هاست جواب اعتراضات مردمی با گلوله، زندان، شکنجه و اعدام داده شده است. حال زنان تبدیل به بیرق آزادیخواهی همه شده اند. حال که زنانِ منکوب شده با حجاب اجباری پیشرو جنبش آزادیخواهی شده اند، جوانان درمانده از فقر و بیکاری کف خیابان ها هستند، کارگران و طبقات زحمکش محکوم‌ شده به سفره خالی دست از اعتصابات نمی‌کشند و جامعه یکسر زیر چرخ فاشیسم، فساد و فشار اقتصادی منکوب می شود، بر همه گان واجب است تا از این اعتراضات مردمی با هر راه ممکن حمایت کنند.

بی شک ملل تحت ستم ایران نیز به عنوان یکی از قربانیان این رژیم غیر مردمی بایستی در این اعتراضات شرکت کرده و پیشرو باشند. زیرا این رژیم جز با تشریک مساعی و مجادلات مشترک تمام ملیتها سرنگون نخواهد شد و به واقع جبهه متحد ملل تحت ستم از ترک و کرد گرفته تا فارس وعرب و بلوچ و ترکمن آلترناتیو دمکراتیک این رژیم می باشد.

ما، جمعی از سازمان های سیاسی ملل تحت ستم در ایران، ضمن حمایت کامل از اعتراضات سراسری مردمی که در جریان است، همه را برای گذار به جامعه ای آزاد و دمکراتیک مبنی بر اداره فدرالیستی که صدای همه طبقات ملی، جنسیتی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و…شنیده شود به تشریک مساعی و مبارزات توأمان دعوت می کنیم. ما از همه مناطق ملی، از آزربایجان تا بلوچستان، از کردستان تا الاحواز و ترکان قشقایی و ترکمن صحرا میخواهیم با اراده ای پولادین و خستگی ناپذیر برای شکستن دیو استبداد، ارتجاع و فاشیسم در صحنه باشند.

زنده باد جامعه ای دمکراتیک عاری از فاشیسم و ارتجاع

 

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش)

جنبش مبارزه عربی برای آزادی احواز (النضال)

حزب دمکرات آزربایجان جنوبی (گآدپ)

حزب راه آزادی قشقایی ( قایی)

حزب مردم بلوچستان

حزب مرکزی آزربایجان

شورای همبستگی تورکمن صحرا

۳۱/۶/۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا