fa

بیانیه مشترک چهار کشور در مورد سیاست های منطقه ای ایران

آمریکا، انگلستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با صدور بیانیه مشترک از سیاست های ایران در منطقه و حمایت این کشور از حوثی های یمن انتقاد کردند.

آمریکا، انگلستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در بیانیه‌ای مشترک ایران را به «برهم زدن» ثبات منطقه متهم کرده و حوثی های یمن را به توقف حملات به عربستان سعودی فراخواندند.

در این بیانیه با اشاره به حملات 12 می و 13 ژوئن به نفتکش ها آمده است: این حمله ها برای مسیرهای دریایی در آب های بین المللی ایجاد خطر می کند. ایران را به توقف اقدامات مخاطره آمیز برای ثبات منطقه و جستجوی راهکارهای مناسب دیپلماتیکی برای کاهش تنش در منطقه فرا می خوانیم.

چهار کشور مذکور ضمن ابراز نگرانی از حملات حوثی ها به عربستان سعودی با استفاده از موشک ها و پهپادهای ایرانی، حمله به فرودگاه ابها در منطقه عسیره این کشور را محکوم کردند.

این کشورها همچنین از حوثی های «تحت حمایت ایران» خواستار توقف فوری این حملات شدند.

در این بیانیه ضمن حمایت از روند صلح یمن، بر اهمیت مشارکت سازنده کمیته هماهنگی مشترک تنظیم مجدد در راستای تسریع اجرای موافقتنامه حدیده تاکید شد.

بر این اساس از نیروهای حوثی خواسته شده است که فورا بنادر راس عیسی و سلیف را ترک کنند.

در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است که اجرای موافقتنامه استکهلم به آغاز روند سازش سیاسی در جهت پایان درگیری های یمن کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا