آذربایجانمقالات

 بیست و شش آذر، روز کتاب سوزی در آزربایجان

اگر قبول کنیم که "زبان خانه هستی" ماست و موافق باشیم که "محدوده شناخت ما از جهان ، مرزهای زبان" ماست.

اگر قبول کنیم که “زبان خانه هستی” ماست و موافق باشیم که “محدوده شناخت ما از جهان ، مرزهای زبان” ماست.

یعنی #جهان ما #زبان ماست.

پس به این نتیجه می‌رسیم که در 26 آذر 1325 کل هستی #ملت_آزربایجان در خیابان های آزربایجان توسط شونیسم_فاشیسم ، فارسی_ایرانی به آتش کشیده شد.

آتشی که در طی گذشت 75 سال تمامی بنیانها و هستی ملت آزربایجان را مورد تهدید قرار داد و آنچنان خانمان برانداز و نابودگر بود که در طی دهه هایی که گذشت عملا آزربایجان را به صورت فرهنگی از دنیا جدا کرد واین سرزمین عملا تبدیل به یک زمین سوخته فرهنگی گردید ، تا اشغال گران بتوانند با خیال آسوده و دستی باز هر ظلمی را که خواستند بر سر هستی این ملت به اسارت گرفته شده و وطن اشغال شده در آورند.

دشمن به خوبی می دانست #زبان_تورکی پرچم #هویت ملت آزربایجان است و تا این پرچم زنده و پابرجاست ، آزربایجان به مقاومت در برابر اشغال و استعمار ادامه خواهد داد و تسلیم آنان نخواهد شد.

چرا که با تشکیل #حکومت_ملی_آزربایجان و رسمی شدن زبان ملی تورکی در آزربایجان تمامی نظریات بی پایه و بی اساس وغیر واقعی و غیر علمی کسروی ساخته “زبان آذری” به زباله دان تاریخ سپرده شده بود و دشمن نمیتوانست در برابر اراده ملی آزربایجانیها کاری از پیش ببرد پس لازم بود دوباره و این بار شدیدتر و خشونت آمیزتر از گذشته در صدد نابودی هویت #تورک آزربایجان باشد و برای فراهم کردن میدان مانور برای یاوه گوییهای خود نباید هیچ صدای دیگری وجود داشته باشد تا راحت تر بتواند #هویت_ملی آزربایجان را نابود و هویتی دروغین و بیگانه را به آزربایجان تحمیل نماید.

دشمن برای اینکه نشان دهد که کار حکومت ملی آزربایجان به پایان رسیده و آزربایجان دوباره به صورت رسمی و علنی تبدیل به مستعمره ایران شده است و هر نیرویی که بخواهد در برابر این اشغال بپاخیزد به صورت شدید سرکوب خواهد شد ، بعد از تشکیل دادگاههای نظامی و اعدام و حبس و تبعید دهها هزار از مبارزان آزربایجانی اقدام به عمل وحشیانه کتابسوزی در آزربایجان نمود تا همگان بدانند که زبان ، فرهنگ ، و هویت تورکی در آزربایجان خط قرمز اشغالگران است و با کسی در این مورد تساهل نخواهد کرد.

دشمن به خوبی می دانست زبان #تورکی همان پرچم هویت آزربایجان بود وبا برگزاری مراسم حکومتی کتاب سوزی ، کتب تورکی در شهرهای آزربایجان در واقع #پرچم آزربایجان را به آتش می‌کشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا