جهان

تاثیر ویروس کرونا در کشورهای غربی / انگلیس نیز مدارس را تعطیل کرد

تعداد قربانیان ویروس کرونا در کشور ایتالیا که بیش از دیگر کشورهای اروپایی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته با 475 نفر افزایش به 2978 نفر رسید.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در کشور ایتالیا که بیش از دیگر کشورهای اروپایی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، با 475 نفر افزایش به 2978 نفر رسید. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز از مرز 35 هزار نفر فراتر رفت. گفته میشود که اکثریت مبتلایان را پرسنل بهداشت و درمان تشکیل میدهد.

تعداد قربانیان این ویروس در فرانسه به 274 نفر افزایش یافته و موارد شناسایی شده ابتلا به این بیماری نیز به 9 هزار نفر افزایش یافت.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، طی سخنرانی خطاب به ملت، از مردم خواست تا در برابر این بیماری از خود همبستگی و انظباط نشان دهند.

مرکل گفت:”اکنون برای مدتی قوانین موقت را رعایت کنید.”

انگلیس که در زمینه مقابله با ویروس کرونا استراتژی “تقویت سیستم ایمنی بدن افراد در برابر ویروس کرونا” پیروی میکند، قادر به مقاوت بیشتر نشده و تا اطلاع ثانوی مدارس این کشور را تعطیل اعلام کرد. دانشگاه های این کشور قبلا با مسئول خود، تصمیم به تعطیلی گرفته و وارد مرحله آموزش آنلاین شده بودند. در اثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس، 104 نفر منجمله یک شهروند ترکیه جان خود را از دست دادند.

گزارشات دریافتی حاکیست که شناسایی ویروس کرونا در یک نظامی در یونان منجر به شیوع آن در کل ارتش شده است.

استوو پنداروسکی رئیس جمهور مقدونیه شمالی، از اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور خبر داد. در این کشور که تعداد مبتلایان به این ویروس در آن 35 نفر اعلام شده از هلی کوپتر ها به مردم در مورد عدم بیرون آمدن از خانه هایشان هشدار داده میشود.

در کشور آمریکا که قربانیان ویروس کرونا در آن به 115 نفر و تعداد مبتلایان نیز از مرز 7 هزار نفر فراتر رفته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک توییت از بسته شدن موقت مرز شمالی آمریکا با کشور کانادا به روی ترددهای غیرضروری طبق توافق با این کشور خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه خاطرنشان کرده است: این تصمیم در چارچوب رضایت متقابل اتخاذ شده و تاثیری بر روابط تجاری بین دو کشور نخواهد گذاشت.

در کانادا نیز قربانیان مبتلا به ویروس کرونا به 8 نفر افزایش یافت. جاستین ترودو نخست وزیر اینکشور که به علت شیوع این ویروس در قرنطینه خانگی به سر میبرد، در چنین شرایطی برای سومین بار یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد. ترودو در جریان این کنفرانس مطبوعاتی از تخصیص یک بسته کمکی 82 میلیارد دلاری جهت حمایت از درآمد، یارانه دستمزد و تاخیر مالیاتی خبر داد.در اینکشور وضعیت فوق العاده نسبی اعلام شد.

در کوستاریکا یک نفر بعلت ویروس کرونا جان باخت.

در  فییجی یکی از کشورهای اقاینوس آرام جنوبی نیز مورد ابتلا به ویروس کرونا تثبیت شد.

یک فرد 61 ساله در کشور کوبا در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داد. تعداد موارد شناسایی شده در این کشور 7 مورد اعلام شده است.

کشور کلمبیا جهت مقابله با این ویروس، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.  در این کشور که جمعیتی بالغ بر 48 میلیون نفر دارد، 93 نفر به کووید _19 آلوده شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا