ایران

تا دیروز رژیم ایران از کشورهای جهان عاجزانه تقاضای نقض تحریم ها را داشت، ولی اکنون ادعای پیروزی می کند

ظریف در حالی این ادعا را می کند که خودش پیشتر  اعتراف کرده بود که تحریم های اقتصادی کمر رژیم را شکسته و ادعا کرد که به خاطر این تحریم ها حکومت ایران نمی تواند به طور موثر با کرونا مبارزه کند.

محمد جواد ظریف  با انتشار پیام تازه ای خطاب به ایالات متحده، ادعا کرد که حکومت ایران با ایستادگی در برابر تحریم های آمریکا پیروز شده و ان را شکست داده بنابراین تحریم ها را بردارد.

ظریف در حالی این ادعا را می کند که خودش پیشتر  اعتراف کرده بود که تحریم های اقتصادی کمر رژیم را شکسته و ادعا کرد که به خاطر این تحریم ها حکومت ایران نمی تواند به طور موثر با کرونا مبارزه کند. آشنایان امور میگویند که ادعا امروز  ظریف تلاش بی ثمر دیگری در وارونه جلوه دادن واقعیات در جنگ تبلیغاتی با ایالات متحده می باشد.

وزیر خارجه حکومت ایران گفت: «۶۹ سال پیش در چنین روزی نخست‌وزیر منتخب دموکراتیک ایران صنعت نفت ما را ملی کرد٬ تا به غارت و چپاول ثروت ما پایان دهد و پاسخ آمریکا تحریم و تغییر رژیم بود.»

کاربران در شبکه های اجتماعی نوشته اند ظریف در حالی از دکتر محمد مصدق نام می برد که حکومت ایران حتی مراسم گرامیداشتی برای تجلیل از این شخصیت سیاسی برگزار نکرده و نامی از وی نمی برد.

او مدعی شد: «از سال ۱۹۷۹ تاکنون، تحریم و تغییر رژیم کماکان جزو سیاست‌های ایالات‌متحده آمریکا در قبال ایران بوده است، حتی در بحبوحه کرونا.»

در همین راستا محمد جواد ظریف در اولین ساعات سال نو با همتای ژاپنی خود در ارتباط با برداشتن تحریم ها از سوی  واشنگتن علیه تهران گفتگوی تلفنی کرده است.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به صورت تلفنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی  در ادامه رایزنی های دیپلماتیک بین المللی برای مقابله با تروریسم اقتصادی رژیم آمریکا که سلامت مردم ایران را تهدید می کند،  ظریف در این باره مدعی شده که تحریم های آمریکا مانع اصلی برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مهار فوری کرونا در ایران است که باید برداشته شود و از دولت ژاپن خواست  تلاش هایش برای لغو تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را افزایش دهد.

وزیر خارجه ژاپن هم گفته که در ادامه کمک های نقدی،   مقداری داروی رایگان نیز برای کمک به بیماران حاد کرونایی اهدا خواهد کرد.

ظریف در یکی از پیام های اخیرش در شبکه های اجتماعی  وضع ایران در ارتباط با کورونا را بسیار دشوار توصیف کرده و گفته بود در چنین شرایطی باید کشورهای سراسر جهان آمریکا را وادار کنند تا  تحریم های اقتصادی علیه ایران را متوقف کند.

در راستای کمک های بشردوستانه امارات عربی متحده‌عربی برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا در سرتاسر جهان، اقدام به تخلیه ۸۰ شهروند کره‌جنوبی از ایران کرد. ۶ خانوار از این افراد، تابعیت ایران داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا