آذربایجانایران

تداوم اخراج از کار و آزار و اذیت اعضای خانواده‌های دادخواه اعتراضات ایران

جواد حیدری در جریان اعتراضات ضد‌حکومتی توسط نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در قزوین کشته شده است

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری از کشته‌شدگان اعتراضات ضد‌حکومتی پس از قتل حکومتی مهسا امینی، از اخراج خود از محل کارش خبر داد.

فاطمه حیدری در صفحه «اینستاگرام» خود، جمعه 26 اسفند ضمن انتشار نامه «ابلاغ خاتمه کار» خود از سازمان نقشه برداری‌کشور نوشته است: «همین‌قدر حقیر و بدبختید؛ کارم رو که هیچ، زندگیم رو می‌دم تا انتقام خون برادرم رو بگیرم و دادخواهش باشم.»

جواد حیدری، شهروند ترک اهل قزوین بود که روز 29 شهریور در نزدیکی پارک «ملت» این شهر در اثر اصابت گلوله جنگی ماموران سرکوب‌گر رژیم جمهوری اسلامی زحمی شد ولی به دلیل ممانعت ماموران از ارائه خدمات درمانی به او، در اثر خونریزی شدید کشته شد.

معاون استاندار قزوین درباره کشته شدن این شهروند که دو فرزند یازده و سه سال و نیمه داشته، به رسانه‌های ایران گفته بود: «فردی به نام جواد حیدری که در جریان اغتشاشات قزوین کشته شد، در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می‌شود و پس از درگیری و 4 تیر هوایی که توسط مأموران زده می‌شود اقدام به فرار می‌کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می‌شود.»

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از آزار و اذیت خانواده‌های کشته شدگان اعتراضات و اخراج اعضای خانواده آنها از نهادهای دولتی و حکومتی مخابره شده است.

پیشتر، زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک کودک 10 ساله ای که در ایذه مورد اصابت گلوله ماموران رژیم قرار گرفت و جان باخت نیز از اخراج خود از آموزش و پرورش خبر داده بود.

همچنین بر اساس گزارش‌هایی که از شهرهای مختلف ایران به دست «العربیه» رسیده، ماموران حکومتی با اجبار شهروندان به امضای «توبه‌نامه‌»، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند.

تاکنون چندین مورد از این توبه نامه‌ها به رویت «العربیه فارسی» رسیده است.

در برخی از این توبه نامه‌ها افراد که عمدتا از بازداشتیان اعتراضات ضد‌حکومتی یا کارکنان ریزشی بوده‌اند، تحت فشار و انواع شکنجه‌ ناچار شده‌اند با پرداخت پول به وکلا و روحانیون نزدیک به حکومت، این توبه نامه‌های رسمی را امضا کنند و با تعهد به تبلیغ به نفع نظام جمهوری اسلامی امکان بازگشت آنها به سر کار فراهم شود.

در برخی دیگر نیز، از کارکنان بخش‌های حکومتی و دولتی ریزشی، تعهدنامه‌هایی اخذ شده که همچنان باید به رژیم جمهوری اسلامی وفادار باقی بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا