خاورمیانه

تداوم اعتراضات در عراق/ مسدود شدن راه‌های اصلی جنوب عراق

منابع عراقی امروز یکشنبه از تداوم اعتراضات مردمی در عراق به ویژه استانهای ذیقار و دیوانیه و بستن راهها و ادارات دولتی از سوی معترضان خبر دادند.

بنا به گزارش «رأی الیوم»، تظاهرات کنندگان اقدام به بستن راههای اصلی و ادارات دولتی در جنوب عراق در راستای تحقق خواسته‌های خود کردند.

 

 

منابع عراقی اعلام کردند که صدها تظاهرات کنندگان پلهای النصر و الحضارات بر روی رود فرات که دو طرف شهر ناصریه مرکز استان ذیقار را به هم متصل می‌کند، را بسته اند. همچنین برخی راههای دیگر در داخل این شهر بسته شده است. این در حالی است که پل الزیتون از هفته‌ها قبل بسته شده و سبب ترافیک سنگین شده است.

 

روز گذشته هم دهها نفر به میدان نفتی ناصریه رفتند و کارکنان آن را مجبور به توقف فعالیت کردند و تولید این میدان که ۹۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز است، متوقف شد.

 

در استان الدیوانیه، منابع عراقی گزارش دادند که تظاهرات کنندگان اغلب دوایر دولتی را بستند و مانع از حضور کارکنان بر سر کارهایشان شدند. تظاهرات کنندگان در مقابل درب این ادارات عبارت «به نام ملت بسته است»، قرار داده اند.

 

در منطقه الشامیه در استان دیوانیه، راههای ارتباطی میان استان دیوانیه و نجف با قرار دادن لاستیک از سوی معترضان بسته شده اند.

 

در استان نجف یک منبع امنیتی از کشته شدن یک پلیس به دست افراد مسلح ناشناس که سوار بر موتور سیکلت بودند خبر داده اند.

گفتنی است که عراق از اکتبر سال جاری شاهد اعتراضات مردمی است.

 

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز چهارشنبه گذشته به آمار شمار کشته و زخمی شدگان اعتراضاتی که سومین ماه خود را سپری می‌کند، اشاره کرده بود.

 

علی البیاتی اعلام کرده بود: شمار کشته و زخمی شدگان از زمان شروع تا به امروز ۴۸۹ کشته و بیش از ۲۷ هزار زخمی بوده است.

 

شمار بازداشت شدگان ۲۸۰۷ نفر است که بیشتر آنها آزاد شده اند و فقط ۱۰۷ نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

 

همچنین تعداد فعال مدنی ربوده شده از میادین تظاهرات ۷۷ نفر است که ۱۲ نفر آزاد شده اند و این در حالی است که ۳۳ فعال مدنی کشته شده اند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا