آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تداوم بلاتکلیفی ۸ فعال مدنی آذربایجانی در زندان اردبیل علیرغم صدور وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی

بلاتکلیفی ۸ فعال مدنی آذربایجانی در زندان اردبیل علیرغم صدور وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت آنها، همچنان ادامه دارد.

با گذشت بیش از ۲۷ روز از بازداشت فعالین مدنی آذربایجانی در شهر اردبیل که در حمایت از عملیات آزاد سازی «قاراباغ» و ارتش جمهوری آذربایجان صورت پذیرفته بود، خانواده های فعالین بازداشت شده هر روز به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه می نمایند اما تا به حال هیچ گونه جواب قانع کننده ای از طرف آنان دریافت نکرده اند که این موضوع بر نگرانیهای آنان افزوده است.
عسگر اکبرزاده، علی خیرجو، مجتبی پروین، مرتضی پروین، مصطفی پروین،مهدی هوشمند، بهمن خیرجو و میثم جولانی فعالین مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل هستند که کماکان در زندان «شام اسبی» ما بین سرعین و اردبیل در بازداشت بسر میبرند.

این در حالی است که روز شنبه ۳ آبان بعد از مراجعه خانواده ها به دادسرای شهید بهشتی اردبیل به گفته مسئولین، «بابک نونهال»، قاضی شعبه ۱۰ بازپرسی این دادسرا ۴ روز است که در مرخصی به سر می برد و پس از کش و قوس های فراوان این پاسخ را داده اند که با وجود صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پرونده بازداشت شده های حامی قاراباغ دست ما نیست. مسئولین دادسرا اظهار داشته‌اند که پرونده زیر نظر وزارت اطلاعات در تهران می باشد و فعلا اداره اطلاعات تهران صلاح میداند که آنها باید در بازداشت باشند و تصمیم نهایی را آنها میگیرند.

پیشتر بابک نونهال بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای شهید بهشتی با توهین و ناسزا گویی به خانواده فعالین آنها را تهدید کرده بود. در همین راستا چندی پیش خانم «افسانه اکبرزاده» همسر «علی خیرجو» نیز بی دلیل با دستور مستقیم بازپرس نونهال بازداشت شده بود.

پرونده فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل درحالی در بلاتکلیفی است که بیشتر بازداشتی های مربوط به حمایت از آزاد سازی قاراباغ در اکثر شهرهای آذربایجان از جمله تبریز، اورمیه، رشت و تهران با قید وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی موقتا آزاد گشته اند.

گفتنی است حامد حیدری باریس، پرویز سیابی گرجان، حسین بالاخانی، سجاد جولانی، محمد جولانی فعالین مدنی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل بودند که با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا