آذربایجانایران

تداوم بی‌خبری از وضعیت «آیدین محسن‌نژاد»، فعال بازداشت شده آذربایجانی

علیرغم گذشت ۱۹ روز از بازداشت خودسرانه آیدین محسن‌نژاد، پیگیری‌های خانواده این فعال مدنی تورک آذربایجانی، در خصوص وضعیت پرونده وی تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است.

آیدین محسن‌نژاد، در تاریخ ۳۰ آبانماه سال جاری در حالی که راهی منزل پدری خود بود در مقابل منزل از سوی مأمورین لباس شخصی و بدون ارائه حکم قضایی مورد بازداشت قرار می‌گیرد و متعاقب آن منزل وی مورد بازرسی  قرار می‌گیرد که علی‌رغم جستجوهای دقیق مأمورین مربوطه، چیز خاصی از منزل نامبرده کشف نمی‌شود و مأمورین به ناچار به ضبط یک عدد تبلت و چند عدد دفترچه یادداشت شخصی این فعال آذربایجانی اقدام می کنند.

در روزهای اول تمام تلاش‌های خانواده آیدین محسن‌نژاد، برای کسب اطلاع از وضعیت وی بی‌ثمر می‌ماند تا اینکه چند روز بعد، آیدین طی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود اظهار می‌دارد که دو روز اول بازداشت را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان خوی سپری کرده و پس از آن به زندان خوی منتقل شده است.

علی‌رغم اینکه این فعال تورک آذربایجانی، بدون دسترسی به وکیل، چندین بار مورد بازجویی قرار گرفته، بازپرس پرونده، «بهرام ابراهیمی»، تا این لحظه از صدور قرار وثیقه برای وی امتناع ورزیده و حتی از پذیرش وکیلی که از سوی خانواده متهم معرفی شده خودداری نموده‌است و وکیل مزبور تا این لحظه امکان دسترسی به پرونده مشارالیه یا امکان ملاقات با وی را نداشته است.

آیدین محسن‌نژاد، فرزند محمد، متأهل و متولد ۱۳۷۲ شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‌باشد. وی به خاطر فعالیت‌های فرهنگی و مدنی خویش سابقه بازداشت قبلی دارد و اکنون بازپرس پرونده ضمن محروم نمودن وی از حق دسترسی به وکیل، از ارائه هرگونه معلوماتی در خصوص وضعیت پرونده وی نیز خودداری می‌کند و این امر موجب افزایش نگرانی‌های خانواده وی گردیده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا