جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

ترامپ: ابهام در منشاء شیوع کرونا در ووهان چین را به طور دقیق بررسی می کنیم

دونالد ترامپ گفت که دولت او در تلاش است تا مشخص کند که آیا منشاء ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است یا نه. همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده نیز گفت که پکن باید در خصوص شیوع ویروس کووید ۱۹ شفاف سازی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه ۲۷ فرودرین در کاخ سفید درباره گزارش‌هایی مبنی بر منشاء ویروس کرونا در یک آزمایشگاه در ووهان چین گفت که از این موضوع باخبر است.
رئیس جمهوری آمریکا گفته که ما به طور دقیق این وضعیت وحشتناک که اتفاق افتاده را بررسی می کنیم.
رویترز نوشت که منبع شیوع کرونا به شکل یک معما باقی مانده است. پیشتر، ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود، اطلاعات ایالات متحده نشان می‌دهد که به احتمال زیاد ویروس کرونا منشاء طبیعی دارد اما در این باره مطمعن نیست.
شبکه فاکس نیوز نیز روز چهارشنبه نوشت که این ویروس در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، نه به عنوان یک سلاح بلکه به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور در مقابله با بیماری‌های واگیردار در مقایسه با آمریکا تولید شده است.
بنا به گزارش صدای آمریکا به نقل از گزارش فاکس نیوز و دیگر رسانه ها، آزمایش‌های ویروس شناسی در آزمایشگاهی در ووهان چین انجام می شده است اما به دلیل رعایت نشدن استانداردهای ایمنی یکی از کارکنان آن آزمایشگاه به این ویروس مبتلا شده و به بیرون از آزمایشگاه منتقل شده است.

همچنین مایک پمپئو در مصاحبه ای با فاکس نیوز پس از کنفرانس خبری پرزیدنت ترامپ گفته است که «ما می دانیم منشا این ویروس از ووهان چین است» و همچنین می دانیم که انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان فقط چند کیلومتر از بازار محصولات گوشت و تره بار فاصله دارد.

وزیر خارجه آمریکا گفته که چین باید درباره چگونگی شیوع این ویروس توضیح دهد و در این زمینه شفاف سازی کند.

بر اساس بیانیه‌ای که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ فروردین منتشر کرد، مایک پمپئو در گفت‌وگو با یانگ جیه‌چی، عضو شورای دولتی و رایزن عالی امنیت سیاست خارجی چین، همچنین بر ضرورت شفافیت کامل و اشتراک اطلاعات برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ و پیشگیری از شیوع‌های احتمالی این بیماری در آینده تاکید کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا