اقتصادجهان

ترامپ با جلوگیری از تعطیلی دولت ، لایحه کمک ها و هزینه‌های مربوط به کرونا را امضا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا روز یكشنبه ۷ دی‌ماه ۹۹ با كمك ۲.۳ تریلیون دلاری بسته كمكی و هزینه های پاندمی کرونا، بازگرداندن مزایای بیكاری به میلیون ها نفر از آمریكایی ها و جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال موافقت کرد.

ترامپ، که پس از شکست در انتخابات نوامبر، کار خود را در ۲۰ ژانویه به پایان می‌رساند، از تصمیم قبلی خود برای جلوگیری از این لایحه که هفته گذشته در کنگره تصویب شد، عقب نشینی کرد. .

رئیس جمهور جمهوری خواه، از کنگره خواستار تغییر لایحه و افزایش کمک‌ها برای آمریکایی‌ها که درگیر پیامدهای شیوع ویروس کرونا هستند از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار و همچنین کاهش برخی دیگر از هزینه ها شده بود.

وی همچنین در توییتی اعلام كرد: “پول بسیار بیشتری در راه خواهد بود”، هرچند او هیچ توضیحی دراین‌باره نداد.

به گزارش رویترز، بسیاری از اقتصاددانان نیز تأیید کرده بودند که کمک مالی در این لایحه باید بیشتر باشد تا اقتصاد دوباره به حرکت درآید.

مزایای بیکاری که از طریق برنامه های همه گیر به حدود ۱۴ میلیون نفر پرداخت می شود، روز شنبه پایان یافت، اما اکنون که ترامپ این لایحه را امضا کرده است دوباره شروع می شود.

از این بسته& ۱.۴ تریلیون دلار برای تأمین بودجه سازمان های دولتی است. اگر ترامپ این قانون را امضا نمی کرد، تعطیلی جزئی دولت از روز سه شنبه آغاز می شد که درآمد میلیون ها کارکنان دولت را در معرض خطر قرار می داد.

بسته کمکی همچنین توقف اخراج کارگران را که قرار بود در تاریخ ۳۱ دسامبر منقضی شود، تمدید می کند، پشتیبانی از حقوق و دستمزد مشاغل کوچک را تازه می کند، بودجه ای برای کمک به بازگشایی مدارس و کمک به صنعت حمل و نقل و توزیع واکسن فراهم می کند.

قیمت جهانی سهام در رابطه با امضای لایحه کمکی توسط ترامپ و عقب نشینی از بحران هزینه های دولت، افزایش یافت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا