جهانسیاست

ترکیه از آذربایجان بابت حمایت در مقابل یونان تشکر کرد

وزیر امور خارجه ترکیه در توییتر خود در پاسخ به حمایت رئیس جمهوری آذربایجان از ترکیه در مقابل اقدامات یونان در مدیترانه شرقی، تشکر کرد.

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان، هنگام پذیرفتن استوار نامه نیکولاس پیپریگوس سفیر تازه تعین شده یونان در جمهوری آذربایجان، گفت: “ما بدون تردید از ترکیه حمایت می کنیم و در همه موارد از آن پشتیبانی خواهیم کرد”

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در توییتر خود در پاسخ به اظهارات آقای علی‌اف نوشت: “بسیار متشکرم آقای رئیس جمهور! ما هرگز در باره حمایت‌هایی که جان‌آذربایجان می‌کند، شک نکرده‌ایم. ترکیه نیز همیشه بدون تردید در کنار آذربایجان خواهد بود.”

رئیس جمهور آذربایجان ضمن دریافت استوارنامه سفیر تازه منصوب شده فوق العاده و تام الاختیار یونان در آذربایجان، با اشاره به تنش میان ترکیه و یونان در مدیترانه شرقی گفت، ترکیه نه تنها دوست و شریک آذربایجان است، بلکه یک کشور برادر نیز است.

آقای علی‌اف تاکید کرد: “ما بدون هیچ گونه تردیدی از ترکیه حمایت می کنیم و در همه موارد از آن حمایت خواهیم کرد. ما همین حمایت را از طرف برادران ترک خود نیز می بینیم. آنها از آذربایجان در همه موضوعات پشتیبانی می کنند، و ما از آنها در همه مسائل، از جمله عملیات اکتشاف در مدیترانه شرقی پشتیبانی می کنیم. من می خواهم که شما موضع ما را بشناسید.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا