جهانسیاست

آذربایجان: روسیه از ۱۷ ژوئن به شدت ارمنستان را مسلح می کند

آذربایجان اعلام کرد که روسیه در پی حمله نظامی ارمنستان به آذربایجان که در ماه ژوئن صورت گرفته بود، از ارمنستان پشتیبانی تسلیحاتی کرده است.

حکمت حاجی‌یف، مشاور الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و رئیس بخش امور سیاست خارجی ریاست جمهوری، در بیانیه ای گفت که روسیه از ۱۷ ژوئن، درست بعد از حمله نظامی ارمنستان به آذربایجان، با تسلیحاتی از جمله هواپیمای استراتژیک IL-76 (آی‌ال-۷۶) “ارمنستان را به شدت مسلح کرد”.

آذربایجان: آنها به ما گفتند که مواد ساختمانی را با هواپیما حمل می کنیم
حاجی‌یف با بیان اینکه روسیه به آذربایجان گفته که هواپیماهای آی‌ال-۷۶ حامل مواد ساختمانی هستند، افزود این جواب برای باکو رضایت بخش نیست.

او گفت: “مصالح ساختمانی معمولاً در هواپیماها حمل نمی شوند، وسایل نقلیه دیگری نیز برای آن وجود دارد.” این مقام آذربایجانی سپس افزود: “براساس مشاهدات، ما همچنین اطلاعاتی در مورد انتقال این سلاح ها از ارمنستان به خاک سوریه داریم.”

روسیه ۴ پایگاه نظامی در کشور ارمنستان دارد و از این کشور که آن را به عنوان یک شریک استراتژیک در منطقه قفقاز جنوبی می بیند پشتیبانی تسلیحاتی می کند.

ژنرال استفن تاونسند، فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا (آفریکوم) نیز،  روزسه‌شنبه ۷ خرداد با ارائه تصاویر هوایی اعلام کرده بود که روسیه، چند فروند هواپیمای جنگی به لیبی اعزام کرده است.

آقای تاونسند افزوده بود: «این جنگنده‌ها از یک  پایگاه هوایی در روسیه بلند شده و بعد از انتقال به سوریه، جهت استتار تغییر رنگ داده شده و سپس به لیبی منتقل شده اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا