اقتصادایرانخاورمیانه

ترکیه از ایران گاز نخواهد خرید

یک عضور هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رسیدن ترکیه به یک میدان گازی بزرگ گفت احتمالا این کشور دیگر قرارداد جدیدی در این زمینه با ایران نخواهد بست.

حمیدرضا صالحی، یک عضور هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران روز دوشنبه سوم شهریور با اشاره به رسیدن ترکیه به یک میدان گازی بزرگ گفت احتمالا این کشور دیگر قرارداد جدیدی در این زمینه با ایران نخواهد بست.

آقای صالحی همچنین افزود، از سوی دیگر با توجه به نگاه صادرات محور دولت ترکیه، احتمالا آنها در آینده‌ای نه چندان دور به صادرات گاز نیز فکر خواهند کرد که عراق بازاری در دسترس برای آنها خواهد بود و این به معنی تهدید مستقیم بازار ایران است.

به گفته عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با وجود ذخایر گسترده گازی ایران، نبود سیاست‌های توسعه محور بلندمدت، بازار گاز ایران را با تهدید مواجه می‌کند.

او معتقد است دولت ترکیه در سال‌های گذشته توانسته با استفاده از ظرفیت‌های خود و برنامه‌های بلندمدت سیاستمدارانش در بازارهای مختلف نقش آفرینی کند.

به گفته آقا صالحی، ترکیه تاکنون ذخایر گازی قابل توجهی نداشت اما با این وجود سعی می‌کرد در این بازار نیز حضور داشته باشد. حال با اعلام پیدا شدن میدان گازی جدید قطعا شرایط تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا