جهان

ترکیه: ۱۱ عضو فرانسوی داعش به کشورشان بازگردانده می‌شوند

وزیر کشور ترکیه بر ادامه روند استرداد اعضای خارجی داعش تاکید کرده و گفت که 11 داعشی اهل فرانسه به این کشور بازگردانده خواهند شد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه امروز پنجشنبه طی سخنانی در کنفرانس “مهاجرت، امنیت و ادغام اجتماعی در منطقه دریای اژه” در شهر ازمیر با اشاره به ادامه روند استرداد داعشی‌های خارجی بازداشتی، گفت: اوایل ماه دسامبر 11 داعشی اهل فرانسه به این کشور بازگردانده خواهند شد.

 

سویلو در این این باره اظهار داشت: جمعه و شنبه این هفته استردادهایی به بلژیک و ایرلند خواهیم داشت. 11 داعشی شهروند فرانسه نیز ابتدای ماه دسامبر به این کشور مسترد خواهند شد.

وی با اشاره به تحولات مربوط به سوریه نیز افزود: ترکیه امروز از سویی تلاش می‌کند مسئله مهاجرت را مدیریت کند و از سوی دیگر نیز تلاش دارد زمینه ثبات و صلح را در منطقه فراهم آورد.

سویلو همچنین تصریح کرد: “ترکیه امکانات لازم برای ادامه تحصیل بیش از 95 درصد از کودکان خانواده های پناهجوی سوری را فراهم آورده است، ادامه داد: امکان توقف و معکوس کردن روند مهاجرت تا زمانی که گروه‌های تروریستی پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش به شکل کامل مهار نشده اند وجود ندارد. ترکیه درباره مدیریت مهاجرت و مبارزه با تروریسم جدی است و روند استرداد اعضای خارجی داعش ادامه دارد”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا