آذربایجانایران

تشدید فشار بر وکلای آذربایجانی؛ مجوز سردفتری ازدواج قاسم بعدی در تبریز لغو گردید

دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی رای بر سلب صلاحیت قاسم بعدی بناب وکیل آذربایجانی از سردفتری ازدواج رسمی شماره ۹شهرستان تبریز صادر کرده است.

قاسم بعدی با انتشار تصویر رای دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی در صفحه شخی اینستاگرام خود نوشته است: ١٨ سال عنوان سردفتري ازدواج رو داشتم. در طول اين مدت هميشه سعي و تلاش من بر آن بوده تا جايي كه ميتوانم در سمت خود شرافتمندانه خدمت كنم. در طول اين مدت هميشه سعي در روشنگري،جلوگيري از اجحاف حق،آشنا نمودن مراجعين  بخصوص دختران و بانوان به حقوق انساني و قانوني كردم. مرتكب تخلف يا خيانت در تنظيم اسناد و شروط نگرديدم و هميشه بنا رو بر صداقت و شفافيت گذاشتم و در نزد وجدان خود بسيار راحت و در آرامش هستم. اگر هم در طول خدمت باعث دل آزردگي و رنج كسي گرديده ام قطعاً از روي سهو بوده و طلب حلاليت ميكنم. اما چيزي كه براي خيلي از ماها ميبايست ثابت شده باشد اينست كه سيستم داراي فسادهاي ذاتي است و بقاي خود را نه در شنيدن حرف و انتقاد مخالف، بلكه در چابلوسي جستجو ميكند .اين روش شايد براي مدتي جوابگو باشد ولي قطعاً نتيجه اي جزء از آنچه در زير و روي شهر پيداست رو نخواهد داشت.

پیشتر‌ قاسم بعدی از قطعی شدن حکم صادره علیه خود خبر داده بود وی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب به اتهام ” تبلیغ علیه نظام ” به ۵ ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود.

این وکیل آذربایجانی همچنین اطلاع داده بود که توسط شعبه ۱۱۲ کیفری دو تبریز از بابت اتهام دیگر ( تحریک مردم به اغتشاش) به ۳ ماه و یک روز حبس و ۸میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است که قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی می باشد.

آقای بعدی همچنین از سه تن از قضات به نامهای ایرج همتی، هادی غفوریان ، داود حملبرمجرد با طرح اتهام های صدور دستور بازداشت افراد برخلاف قانون، صدور گزارش خلاف واقع و جعل شکایت کرده بود که شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ ( جرائم کارکنان دولت) تهران اقدام به صدور قرار منع تعقیب کرده است.

قاسم بعدی بناب روز شنبه ۲۳ مهرماه از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت گردیده و پس از حدود ۴۰ روز چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا