ایرانجهان

تصویب پیش‌نویس قطعنامه فراحزبی حمایت از معترضان ایرانی در کمیته روابط خارجی سنا

باب منندز رییس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و سناتور جمهوریخواه مارشا بلک برن، همراه با ۹ سناتور دیگر از هر دو حزب عمده سیاسی آمریکا، پیش‌نویس یک قطعنامه فراحزبی مبنی بر حمایت ایالات متحده از شهروندان ایرانی برای تصویب به سنا ارائه کردند.

سناتور منندز در بیانیه‌ای در همین ارتباط، شجاعت معترضان ایرانی را ستود، آن را الهام‌بخش جهانیان دانست و گفت: «تصویب این قطعنامه دوحزبی در هر دو مجلس کنگره، به تقویت صدای هزاران زن و مرد ایرانی در برابر وحشیگری یکی از سرکوبگرترین رژیمهای جهان کمک می‌کند.»

سناتور مارشا بلک‌برن نیز در بیانیه‌ای مشابه نوشت: «در حالی که رژیم ایران ادعا کرد گشت ارشاد را منحل کرده ، این تنها ظاهری است برای منحرف کردن ما از خواسته واقعی معترضان یعنی آزاد کردن ایران از زیر یوغ ظلم و ستم رژیم.»

او در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده باید تا زمان پیروزی مردم ایران، در کنار آنها بایستد.

پیش‌نویس قطعنامه مشابهی نیز در مجلس نمایندگان آمریکا توسط تعدادی از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای تصویب ارائه شده است.

سناتور مارشا بلک‌برن گفت: «این قطعنامه به‌طور خاص، از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که علیه نقض حقوق بشر رژیم ایران سخن بگوید، این قطعنامه تلاش‌های مستمر از طریق تحریم‌های هماهنگ بیشتر را برای پاسخگو کردن این ناقضان خواستار است.»

سناتورها همچنین بر اهمیت اقدام دولت ایالات متحده و جامعه بین‌المللی، برای ارائه حمایت بیشتر از دسترسی به ارتباطات دیجیتال و آزادی اینترنت در ایران، تاکید کردند.

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر مسدود کردن دسترسی شهروندان ایران به اینترنت توسط رژیم ایران که به قصد خفه‌کردن اعتراض‌ها انجام می‌شود، منتشر شده است.

در همین راستا، سناتورها باب کیسی، بیل کسیدی، جکی روزن، تد کروز، کوین کرامر، بن کاردین، تاد یانگ، کریس ون هولن، و بیل هاگرتی به سناتورها منندز و بلکبرن پیوستند.

سناتور جمهوری‌خواه بیل کسیدی گفت: «ایرانی‌ها برای آزادی‌شان مبارزه می‌کنند.»

کسیدی گفت: «مهسا امینی بیست و دو ساله به دلیل امتناع از پوشیدن حجاب توسط پلیس امنیت اخلاقی رژیم ایران کشته شد. تصویب این قطعنامه نشان‌دهنده تعهد ما به مردم شجاع ایران است که برای حقوق‌شان می‌جنگند.»

سناتور جکی روزن عضو سنای آمریکا گفت: «مردم ایران که برای اعتراض مسالمت‌آمیز به نقض حقوق بشر رژیم ایران به خیابان‌ها آمده‌اند، مقاومت، شجاعت و قدرت خود را به ما نشان داده‌اند.»

سناتور روزن افزود: «من به همکاری با همکارانم در کنگره برای حمایت از مردم ایران و پاسخگو کردن رژیم ایران به خاطر نقض حقوق بشر و اعمال سرکوب توسط آنها، ادامه خواهم داد.»

او در ادامه گفت: «هر چه می‌گذرد ما بیشتر در مورد رژیم ایران می‌فهمیم، می آموزیم که تا چه حد این رژیم برای حفظ قدرت و کنترل، پیش خواهد رفت. مبارزه مردم ایران برای حقوق برابر و آزادی همزمان که آنها، نیروهای امنیتی را به عقب می‌رانند، در سراسر جهان شنیده شده است.»

همچنین کوین کرامر، سناتور جمهوری‌خواه گفت: «شجاعت شهروندان ایرانی قابل وصف نیست. ما در اعتراضات مسالمت‌آمیزشان علیه دولت ظالم، در کنار آنها هستیم.»

سناتور کرامر افزود: «من با افتخار در کنار مردم ایران که خواستار رهایی از ظلم هستند، ایستاده‌ام. در مواجهه با وحشیگری تئوکراتیک رژیم ایران، شجاعت و عزم مردم ایران الهام‌بخش است.»

در سوی دیگر، سناتور یانگ گفت: «ما باید به تشویق آنها، هم از نظر دیپلماتیک و هم از طریق بیانیه‌های حمایت عمومی، ادامه دهیم، در همین حال باید رژیم را برای سوء‌استفاده‌هایش پاسخگو کنیم.»

در این راستا قطعنامه مشابهی نیز در مجلس نمایندگان، توسط نمایندگان تام مالینوفسکی، کلودیا تنی و مایکل مک‌کال عضو رتبه‌بندی مجلس نمایندگان ارائه شده‌است.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا