ایران

ایران منشأ انفجار در شرق تهران را به انفجار مخزن گاز نسبت داد

مدیر کل روابط عمومی وزارت دفاع در واکنش به تصاویر مربوط به نور مهیب یک انفجار در نزدیکی تأسیسات نظامی پارچین را به انفجاز مخزن گاز نسبت داد.

بامداد امروز جمعه ۶ تیر کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌های یک انفجار بزرگ در شرق تهران که با نور مهیبی همراه بوده را به اشتراک گذاشتند که به‌موجب نظامی بودن این منطقه، گمانه‌‌زنی‌های بسیاری را برانگیخت.

در واکنش به انتشار این تصاویر داود عبدی مدیر کل روابط عمومی وزارت دفاع اعلام کرد «انفجار مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین تهران عامل رویت نور شدید در شرق تهران بود که خوشبختانه تلفات جانی دربر نداشت.»

آقای عبدی بامداد جمعه در گفت وگو با خبرگزاری‌های ایران افزود:‌ «پس از انفجار این مخزن گاز همکاران ما در محل مستقر و در حال بررسی دقیق تر موضوع هستند.»

وی در پایان گفته که «اطلاعات تکمیلی درخصوص این انفجار متعاقبا از سوی مراجع ذیصلاح اعلام می‌شود.»

گفتنی‌ست که در منطقه نظامی پارچین پیش از این نیز انفجار رخ داده و ایران به انجام آزمایشات اتمی متهم شده بود.

پارچین، در جنوب شرقی تهران منطقه‌ای نظامی-مسکونی محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از ساکنان این محله و شهرک‌‌های آن در اختیار نظامیان و به‌خصوص افراد سپاه پاسداران قرار دارد.

همچنین، سایت نظامی «پارچین» پادگانی نظامی و در اختیار سپاه پاسداران است.

در پاییز سال ۱۳۹۳ انفجار یا آتش سوزی‌ بزرگی در این منطقه روی داد که وزارت دفاع جمهوری اسلامی بدون ارائه جزییات بیشتری، آن را آتش سوزی در یک مرکز مواد منفجره توصیف کرده بود.

این منطقه یکی از مناطق مورد مناقشه میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و ایران اجازه بازرسی از آن را به آژانس نمی‌دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا