خاورمیانهسیاست

تصویری؛ تیراندازی به معترضین عرب در منطقه تحت کنترل  ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک؛ ۱ کشته و ۶ زخمی

در اعتراضات مردم منبج در استان حلب سوریه به یارگیری ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک از بین غیرنظامیان در اثر تیراندازی این سازمان ۱ کشته و ۶ زخمی شدند.

در اعتراضات مردم منبج در استان حلب سوریه به یارگیری ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک از بین غیرنظامیان تحت عنوان “خدمت سربازی اجباری”، در اثر تیراندازی این سازمان ۱ کشته و ۶ زخمی شدند.

تظاهراتی که دیروز دوشنبه ۱۰ خرداد از سوی عرب‌ها در مرکز منطقه منبج علیه عملکرد سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک در جذب نیرو از جوانان تحت عنوان “خدمت سربازی اجباری” آغاز شد، به حومه منبج نیز گسترش یافت.

به گزارش آناتولی، غیرنظامیانی که در منطقه هدهد، در شرق منبج تجمع کرده بودند، با وجود موانع ایجاد شده توسط ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک، برای رساندن صدای خود به مرکز اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، در پی تلاش معترضین برای عبور از ایست بازرسی قذاف در ورودی مرکز منطقه که توسط سازمان ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک ایجاد شده بود، در اثر آتش مستقیم تروریست‌های ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک تا کنون ۱ تن کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

معترضین سعی کردند با آتش زدن یک خودروی متعلق به ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک در ایست بازرسی، صدای خود را به گوش دیگران برسانند.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات آناتولی، هیاتی از روسیه و رژیم بشار اسد برای دیدار با سران قبایل منطقه وارد مرکز منطقه منبج شدند. هیئت مذاکره با شیخ ابراهیم شلاش، رئیس قبیله ابو سعید و ۴ رهبر قبیله دیگر در این منطقه گفتگو کرده است. گفته شد که سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک نیز دیدار با سران قبایل منطقه را آغاز کرده است.

صدها غیرنظامی در مرکز منطقه و محله های اطراف منبج که ۹۹ درصد آنها عرب هستند، روز گذشته گرد هم آمدند تا به سازمانی که دختران و پسران را به دلیل عدم پیوستن به نیروهای مسلح خود بازداشت کرده، اعتراض کنند.

این سازمان برای جلوگیری از واکنش بیشتر غیرنظامیان، از نیمه شب گذشته “۴۸ ساعت منع رفت و آمد” وضع کرده بود.

سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک پسران و دخترانی را که در سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ متولد شده اند را بازداشت و به اجبار تحت نام “خدمت اجباری نظامی” به خدمت نیروهای مسلح خود می‌گیرد.

به این ترتیب، این سازمان تروریستی کودکان و جوانان عرب را به اجبار در مناطق اشغال شده منبج، عین‌العرب (کوبانی)، قامیشلی، مالکیه، دیرباسیه، حسکه، رقه و دیرالزور مجبور به خدمت در نیروهای خود می‌کند.

شهر منبج در حلب از آگوست ۲۰۱۶ توسط سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک اشغال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا