ایرانویدیو

تصویری؛ درگیری نیروهای نظامی ایران با مخالفان مسلح در روستای حمیری بلوچستان 

به دنبال درگیری بین نیروهای نظامی ایران و مخالفان مسلحی که از آنها بعنوان «سرمچاران بلوچ» یاد شده، چندین تن از دو طرف کشته و زخمی شدند.

به گزارش رصد بلوچستان، امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت به دنبال درگیری بین نیروهای نظامی ایران و مخالفان مسلحی که از آنها بعنوان «سرمچاران بلوچ» یاد شده، چندین تن از دو طرف کشته و زخمی شدند.
این درگیری از ساعت ۴ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشته است.
گفته می شود در این درگیری، نیروهای نظامی ایران (سپاه پاسداران و نیروی انتظامی) از سلاح های سبک و سنگین و همچنین هلی‌کوپتر استفاده کرده اند.
 
براساس این گزارش، «سرمچاران بلوچ دو نفر و در یک منزل مسکونی مستقر بوده اند» که نیروهای نظامی ایران پس از محاصره آنها با استفاده از خمپاره انداز ۱۰۶ میلی‌متری و با به آتش کشیدن خانه، این دو «سرمچار بلوچ» را کشته و جسد آنها را با خود برده اند.
هویت یکی از ‌آنها «محراب صلاحی» و دیگری خواهرزاده محراب با نام «نعیم» عنوان شده است.
رصد بلوچستان به نقل از شاهدان عینی این درگیری می‌گوید، دستکم ۷ نیروی نظامی ایران نیز در این درگیری کشته و زخمی شده اند اما مقامات نظامی بلوچستان از زخمی شدن تنها یک بسیجی خبر داده اند.
یک شاهد عینی این درگیری به گزارشگر رصد بلوچستان گفت: «درگیری بسیار سنگین بوده و یک دستگاه آمبولانس چندین مرتبه به محل درگیری آمده و به مراکز درمانی رفته است.»
این منبع افزود: «آمبولانس در اولین بار که به محل درگیری اعزام شده دو تن از نیروهای نظامی را که یکی از آنها “عبدالغنی اولیایی” بسیجی اهل روستای هیچان بوده است را به مراکز درمانی منتقل کرده است که بسیاری از شهروندان روستای حمیری آن را دیده اند.»
همچنین یک گروه مسلح در بلوچستان با نام «سرمچاران گمنام» بلوچستان با انتشار بیانیه ای مدعی شده که «سرمچار محراب» از نیروهای آنها بوده و در حال آمادگی برای انجام عملیات علیه نیروهای نظامی بوده که مورد حمله قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا