آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تغییر بند یوسف کاری، زندانی سیاسی آذربایجانی در زندان اردبیل

مسئولین زندان مرکزی اردبیل روز دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹، بند یوسف کاری زندانی سیاسی-مدنی آذربایجانی را در زندان اردبیل تغییر دادند.

احتمال داده می‌شود تعییر بند این فعال آذربایجانی بعلت اعلام علائم مشکوک به کرونا در بند ۷ زندان اردبیل در تماس با خانواده باشد.

این زندانی سیاسی آذربایجانی طی هفته‌های اخیر در تماس‌هایی که با خانواده و نزدیکان خود داشته از بروز علایم حاد شبیه به کرونا در خود و عباس لسانی، دیگر زندانی سیاسی آذربایجانی داده بود.

آقای کاری حدود یک سال در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل همراه با عباس لسانی و دیکر زندانیان سیاسی در حال گذراندان دوران حبس ۲ ساله خویش بود.

یوسف کاری در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۸ توسط نیروهایامنیتی ایران بازداشت و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتاً در شعبه ۱۳دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ۲ سال حبس تعزیری قطعی تغییر یافت،

این زندانی سیاسی تورک ۱۲ فروردین ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شده بود که در تاریخ ۱ خرداد پس از اتمام مدت مرخصی به زندان بازگشت.

لازم به ذکر است که علی رغم بخشنامه قوه قضاییه ایران مبنی بر آزادی زندانیان امنیتی که به کمتر از ۵سال محکوم شده و یک سوم از مدت محکومیتشان را سپری کرده اند آقای کاری تاکنون نتوانسته از این حق بهره مند گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا