ایران

تقدیر مسئولان ایران از «ناجی شریفی زیندشتی» قاچاقچی و تروریست بین‌المللی با عنوان «خیر نیک سیرت»

مسئولان ایران با برگزاری مراسم در اورمیه تحت عنوان «جشن گلریزان خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد» از «ناجی شریفی زیندشتی» قاچاقچی و تروریست بین‌المللی با عنوان «خیر نیک سیرت» تقدیر کردند.

این مراسم دیروز پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳، با حضور «ناصر عتباتی» رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مقامات کشوری و لشکری در سالن وحدت اورمیه برگزار شد و ناجی شریفی زیندشتی، قاچاقچی و تروریست بین‌المللی هم‌طراز این مقامات در ردیف نخست جای گرفت و به عنوان «خیر نیک سیرت» مورد تقدیر قرار گرفت. مجری برنامه نیز اعلام کرد وی مبلغ ۵ میلیارد تومان به ستاد دیه جهت کمک به زندانیان جرایم غیرعمد مالی اهدا کرد.

«ناجی شریفی زیندشتی»، وابسته به گروههای تروریستی کُردی و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی از کردهای «ممکان»؛ یکی از روستاهای مرزی آذربایجان غربی است. زیندشتی در ترکیه برای سپاه پاسداران ایران چندین ترور و آدم‌ربایی سیاسی انجام داده و به همین دلیل در ترکیه تحت تعقیب است و بهمن‌ماه ۱۴۰۲، آمریکا و بریتانیا در اقدامی مشترک ۱۱ نفر را به دلیل ارتباط با شبکه «ناجی شریفی زیندشتی» که به دستور حکومت ایران برای ترور مخالفان در خارج برنامه‌ریزی می‌کردند را تحریم کردند.

اما مسئولان ایران وی را «خیّر» می نامند و در سالهای اخیر چندین بار از وی تقدیر کرده اند. پیشتر فروردین ۱۴۰۱ «عزیز سهندی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی «ناجی شریفی زیندشتی» را «خیّر» نامید و از وی تقدیر کرد. شبکه استانی آذربایجان غربی وابسته به صداوسیمای ایران نیز گزارشی از پخش ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کُرد توسط موسسه به ظاهر خیریه «ستاره زیندشت» متعلق به این قاچاقچی بین المللی را منتشر و در صدد تطهیر فعالیت های تروریستی وی برآمد.

تیرماه ۱۴۰۱ نیز «غلامحسین عماری» فرماندار اورمیه و معاونانش از پروژه‌های «ناجی شریفی زیندشتی» قاچاقچی و تروریست بین المللی، در روستای «ممکان» بازدید کردند و از اقدامات به ظاهر خیرخواهانه این قاچاقچی بین المللی تقدیر کردند.

 حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با قاچاقچیان و گروههای مافیایی – تروریستی کُردی دارند و از آنها علاوه بر ترور و ربودن مخالفان، به عنوان اهرم فشار بر علیه ترکیه و آذربایجان (شمالی و جنوبی) استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا