جهاندانش و فن آوریسیاست

تلاش‌ها برای قرار دادن تراشه بر روی مغز در روسیه تأیید شد

روزنامه كُمرسانت در گزارشی نوشت که وزارت علوم و فناوری روسیه در حال کار بر روی برنامه ای محرمانه برای قرار دادن تراشه در مغز انسان‌ها است.

در حالی که شایعات و تئوری توطئه مربوط به طرحی برای قرار دادن تراشه در مغز در ارتباط با ویروس کرونا در سراسر جهان مثل خود ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بود، اکنون مشخص شده که این موضوع ربطی به کرونا ندارد و انجام دهنده این کار حکومت‌های تمامیت‌خواهی مثل روسیه است.

به گفته این روزنامه روسی، در چارچوب پروژه‌ای بنام “مغز، سلامت، هوش، نوآوری ها در ۲۰۲۱-۲۰۲۹” ، تراشه ای برای انتقال داده ها از دستگاه های بیرونی، در مغز انسان قرار خواهد گرفت.

این پروژه توسط آکادمی علوم روسیه و دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو برنامه‌ریزی شده است.

ولادیمیر پوتین، میخائیل میشوستین، نخست وزیر و آنتون واینو، رییس دفتر کرملین را برای توسعه این برنامه مأمور کرده است. وزارت علوم روسیه گفت که این پروژه “در مراحل اولیه” است. این پروژه در نظر دارد دستگاه های الکترونیکی خارجی را از طریق سیگنال های الکتریکی مغز کنترل کند. این سیگنال های الکتریکی با کمک هوش مصنوعی به مراکز کنترل تبدیل خواهند شد.

این پروژه می‌گوید، ایجاد رابط های “انسانی-فنی” به منظور کنترل مستقیم و از راه دور سیستم های پیچیده‌ای مثل هواپیما، نیروگاه های هسته ای و اتومبیل، برنامه ریزی شده است. همچنین برنامه ریزی شده است که رابط هایی توسعه داده شود تا به طور مستقل اهداف را تدوین، وضعیت را ارزیابی، سناریوی وقوع آن را پیش بینی و در نهایت تصمیم گیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا