اجتماعیجهانسیاست

تلاش برای بازگرداندن سربازان از ارمنستان به قره باغ؛ والدین راه را بستند

برای گروهی از سربازان ارمنی که پس از توقف درگیری ها از قره باغ کوهستانی برای مرخصی به ارمنستان فرستاده شده بودند برای بازگشت به قره‌باغ کوهستانی فراخوانده شده‌اند.

گروهی از سربازان ارمنی که پس از توقف درگیری ها از قره باغ کوهستانی برای مرخصی به ارمنستان فرستاده شده بودند برای بازگشت به قره‌باغ کوهستانی فراخوانده شده‌اند. در نتیجه، والدین آنها در مقابل نهاد نظامی در ایروان تجمع اعتراضی برگزار کرده و راه را بستند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، به نقل از رسانه های ارمنستان، ده ها تن از والدین در مقابل نهاد اعزام به خدمت در ایروان جمع شدند و خواستار ادامه خدمت فرزندانشان در ارمنستان و عدم اعزام آنها به قره باغ شدند.

یکی از معترضین به خبرنگاران گفت: “آن روز به معنای واقعی کلمه به ما گفتند که روسیه و آذربایجان به سربازان ما اجازه نمی دهند در قره باغ خدمت کنند. ما گفتیم، خوب، بگذارید قرعه کشی شود و بچه ها در ارمنستان خدمت کنند. حالا آنها می گویند نه، آنها باید به قره باغ برگردند. هیچ یک از فرزندانمات این را نمی خواهند و ما نیز اجازه نمی دهیم.”

پدر یک سرباز دیگر گفت که پسرش تابستان گذشته برای خدمت سربازی به قره باغ فرستاده شد و جنگ تنها پس از چهار ماه خدمت آغاز شد. و او تمام وحشتهای جنگ را پشت سر گذاشت. حالا او نمی خواهد به قره باغ برگردد و دوباره این وحشت ها را تجربه کند. یکی دیگر از معترضین گفت که جنگ به پایان نرسیده است و حتی پس از پایان جنگ نیز افرادی اسیر و کشته شده اند.

“هیچ کس تضمین نمی کند که فرزندان ما بتوانند به سلامت به قره باغ برسند. بنابراین، آنها به جایی نمی روند. ما جاده را می بندیم و اجازه حرکت به اتوبوس‌ها را نمی دهیم.”

لازم به ذکر است که چند روز پیش اتوبوس های حامل سربازان وظیفه از ارمنستان توسط مرزبانان آذربایجان در جاده گوروس – لاچین متوقف شدند. بعداً طرف ارمنی از نیروهای حافظ صلح روسی درخواست ورود اتوبوس ها به قره باغ را نمود.

اعزام مجدد سربازان وظیفه و سربازان ارمنستان به قره باغ کاملا مغایر با نتایج جنگ است که منجر به تسلیم این کشور شد و همچنین منطق توافقنامه سه جانبه ۱۰ نوامبر طرف آذربایجانی خواستار خروج بقایای نیروهای مسلح ارمنستان از قره باغ به ارمنستان و خلع سلاح بقیه (واحدهای محلی ارمنستان) شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا