جهان

تلفات زیاد، ارمنستان را مجبور به استفاده از تانک‌های قدیمی تی-۵۵ کرد

از دست دادن تعداد زیادی خودروی زرهی توسط ارتش ارمنستان در جنگ دوم قره باغ این کشور را مجبور به استفاده از تانکهای منسوخ تی-۵۵ کرد.

در طی عملیات ۴۴ روزه نظامی که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، ارتش آذربایجان صدها خودروی زرهی ارمنستان از جمله تانک‌های آن را منهدم کرد. همچنین، حدود ۶۵ تانک تی-۷۲ و صدها تجهیزات دیگر را به غنیمت گرفت. تجهیزات به غنیمت گرفته شده برای نمایش به باکو منتقل می شود.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از «وستنیک موردویا»، ارتش ارمنستان تقریباً تمام تانک های تی-۷۲ خود را در جریان عملیات نظامی از دست داد. در نتیجه، تانک های قدیمی تی-۵۵ را به میدان نبرد فرستاد. دهها تانک از این قبیل پیش از جنگ توسط ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار می‌گرفت و این تانک ها چندین بار در تمرین های نظامی استفاده شده اند. وب سایت وزارت دفاع ارمنستان عکس هایی از رزمایش هنگ های سپاه ۵ ارتش این کشور را که در ۲۲ مه سال ۲۰۲۰ برگزار شده، قرار داده است. این جا می توان تانک های T-55 را مشاهده کرد.

«وستنیک موردویا» نوشت: “با توجه به تلفات زیاد در جریان عملیات های نظامی در قره باغ، مشخص شد که دیر یا زود طرف ارمنی باید حتی تانک های تی-۵۵ خود را نیز به میدان جنگ بفرستد. و به نظر می رسد که این اتفاق در ۲۰ اکتبر رخ داده است. حداقل در گزارش تصویری منتشر شده توسط وزارت دفاع آذربایجان در تاریخ ۲۸ اکتبر در مورد تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده از ارمنستان، همراه با تعداد زیادی تانک تی-۷۲، یک تانک تی-۵۵ که به رنگ استتار ارتش ارمنستان رنگ‌آمیزی شده، نیز دیده می شود. علاوه بر این، به نظر می رسد که این تانک هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا