آذربایجانایران

تماس عباس لسانی با خانواده پس از ۱۱ روز ممنوع التلفنی

مکالمات تلفنی عباس لسانی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان محبوس در زندان اردبیل که به دنبال اعتراضات ملت آزربایجان در حمایت از حقوق زنان و مطالبات ملت آزربایجان مسدود شده بود، به حالت عادی بازگشت.

آقای لسانی بعد از ظهر دیروز ۹ مهرماه ۱۴۰۱  پس از یازده روز ممنوع التلفنی موفق به تماس تلفنی با خانواده و نزدیکان شدند که مقطعی و یا مستمر بودن لغو محدودیت تلفنی این فعال سیاسی آزربایجان هنوز مشخص نمی باشد.

پیشتر نیز مسدودیت تلفنی آقای لسانی در زمان جنگ بین جمهوری آزربایجان با ارمنستان برای بازپسگیری منطقه قاراباغ و دیگر شهرهای غصبی که اعلام حمایت خیابانی از ارتش جمهوری آزربایجان از سوی فعالان حرکت ملی آزربایجان را در پی داشت، شاهد بودیم.

همچنین همزمان با اعتراضات ملت عرب در اهواز وشهرهای خوزستان به بحران بی آبی به دنبال فراخوان اعتراضی در شهرهای آزربایجان در حمایت از مردم اهواز نیز مکالمات تلفنی آقای لسانی به مدت سه روز مسدود شده بود.

طی روزهای گذشته شاهد اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف آزربایجان و همچنین فضای امنیتی بوده ایم که با بازداشت گسترده فعالین ملی و معترضین همراه بوده است و تا کنون از وضعیت فعالین بازداشتی اطلاع دقیقی در دست نبوده که این امر سبب تشدید نگرانیها در مورد وضعیت سلامت آنها شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا