خاورمیانه

تهدید حماس به اعدام گروگان‌های اسرائیلی؛ ارتش اسرائیل به مردم: برای سه روز آب و آذوقه ذخیره کنید

«گردان‌های عزالدین قسام»، ‌شاخه نظامی حماس، تهدید کرد در صورت هر بمباران جدید خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه بدون هشدار قبلی، یک غیرنظامی اسرائیلی را اعدام خواهد کرد و از این اقدام فیلم خواهد گرفت.

«ابوعبیده»، سخنگوی این گردان‌ها، دوشنبه شب در یک فایل صوتی گفت در ساعات گذشته شاهد حملات شدید اسرائیل به مناطق غیرنظامی بوده‌ایم که در جریان آن‌ها، خانه‌ها روی سر مردم خراب شده‌اند.

او گفت که شاخه نظامی حماس «طبق دستورات اسلامی عمل کرده و اسرای اسرائیلی را صحیح‌ و سالم نگه داشته‌اند.»

سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام افزود: مقصر اصلی این اعدام‌ها در صورت وقوع، اسرائیل است که اقدام به بمباران شدید غزه کرده و غیرنظامیان را در حملات هوایی بدون هشدار قبلی در داخل خانه‌هایشان می‌کشد.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، دوشنبه شب گفت که گروه حماس در حملات خود بیش از یک‌صد اسرائیلی را ربوده و به غزه انتقال داده است.

ارتش اسرائیل به مردم: برای سه روز آب و آذوقه در پناهگاه‌ها ذخیره کنید

سخنگویان ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه با حضور در شبکه‌های تلویزیونی این کشور از مردم خواستند که امکانات لازم را برای اقامت دست‌کم سه روز در پناهگاه‌ها و اتاق امن فراهم کنند؛ آب ذخیره کرده و غذای کافی همراه با چراغ قوه و امکانات دیگر در پناهگاه را همراه خود داشته باشند.

آن‌ها افزودند مردم باید آماده باشند که شلیک راکت‌های دوربردتر از سوی سازمان‌های فلسطینی موجب خسارات مالی و آسیب جانی سنگین شود، زیرا سامانه‌های دفاع راکتی یارای مقابله با امواج بزرگی از راکت‌ها را نداشته و ممکن است برخی از آن‌ها به خانه‌ها و اماکن دیگر اصابت کنند.

به گفته این سخنگویان، احتمال دارد در نتیجه وخیم شدن اوضاع، جریان آب، برق و حتی اینترنت قطع شود.

دستورات تازه به مردم اسرائیل پس از آن صادر می‌شود که ارتش این کشور شامگاه دوشنبه اعلام کرد که بمباران وسیع نوار غزه را آغاز کرده است.

ارتش اسرائیل در تمامی عملیات سال‌های گذشته در برابر سازمان‌های مسلح فلسطینی چنین دستوری را صادر نکرده بود. دولت اسرائیل این بار وضعیت جاری را «جنگ» نامیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا