آذربایجانایرانجهان

توافق پشت پرده ایران با آمریکا: تزریق تسلیحات از ایران به ارمنستان

از نهم فروردین ماه حمل سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی با پروازهای ایران به ارمنستان عادی شد. این را آخرین اطلاعات منتشر شده در مطبوعات و منابع باز اینترنتی که امکان ردیابی پروازها را می دهد تأیید می کند.

این سخنان را ائلخان شیخالیئو کارشناس نظامی آزربایجان گفته است که در مورد حمل و نقل نظامی هواپیماهای سپاه از ایران به ارمنستان صحبت کرده است.این کارشناس نظامی تاکید کرد. اینکه ایران در معامله بروکسل علیه کشورهای منطقه شرکت کرده است: «مطمئناً آخرین اقدامات ایران در آستانه نشست بروکسل به ما از نکات پنهان بسیاری خبر می‌دهد.

به نظر من، ایران برای همان هدفی کار می کند که آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهند ارمنستان را از چتر امنیتی روسیه بیرون بیاورند و به خود بچسبانند. تهران علاقه خاصی به این موضوع دارد. زیرا ایران سعی خواهد کرد بخشی از خلأ را که در صورت خروج روسیه از ارمنستان به وجود می آید پر کند. در حال حاضر عمده ترین وابستگی لجستیکی ارمنستان به ایران است. ایران از خاک ارمنستان برای رسیدن به غرب از مسیر جنوب به شمال استفاده می کند. پس از نشست ۱۷ فروردین، 5 آوریل، منابع مالی که عمدتاً برای خرید تجهیزات نظامی و مهمات در صندوق صلح اروپا تخصیص داده می شود، افزایش می یابد. تجهیزات نظامی و مهمات ارسالی از هند، یونان و غرب از طریق ایران به ارمنستان منتقل می شود. در زمانی که سر روسیه بیشتر درگیر اوکراین است، غرب این روند را بیش از پیش فعال خواهد کرد. بنابراین ارمنستان و ایران در آینده نزدیک با هم وارد عمل خواهند شد. این واقعیت که ایران، به شدت ترکیه و روسیه به نشست بروکسل واکنش نشان نداد، نشان می دهد که این نیز بخشی از این برنامه است.
این امر ثابت می کند که توافقی بین ایران و غرب علیه کشورهای منطقه در خصوص اقدامات پس از بروکسل صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا