جهاندانش و فن آوری

تورکیه سیستم موشکی ضد هوایی برد کوتاه جدید خود را معرفی کرد (ویدیو)

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، صنایع دفاعی تورکیه سیستم موشکی ضد هوایی برد کوتاه «سونقور» خود را معرفی کرد.

اسماعیل دمیر، رئیس موسسه صنایع دفاعی تورکیه، در حساب شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که آزمایشات این سیستم موشکی که سوار بر خودروی زرهی «اژدر یالچین» می‌باشد، به پایان رسیده است. او فیلم های این سامانه را نیز به اشتراک گذاشت.

در سایه ویژگی های قابل حمل این مجموعه، می توان آن را در سیستم عامل های زمینی، هوایی و دریایی ادغام کرد.

اسماعیل دمیر ابتدا نوشت: “خبر خوبی دریافت کردیم، آن را به زودی با شما در میان خواهم گذاشت، صبر کنید.” و سپس فیلم آزمایشات مربوط به این سامانه ضد هوایی را منتشر کرد.

طبق این ویدئو، «سونقور» با دقت بالا به یک هدف هوایی با برد کوتاه اصابت می کند. این سامانه توسط شرکت راکت سان، یکی از برترین شرکتهای دفاعی – صنعتی در تورکیه و جهان توسعه داده شده است.

این سامانه جایگزین سیستم های موشکی ضد هوایی استینگر ساخت آمریکا در تسلیحات نیروهای مسلح تورکیه خواهد شد. و در رده اول سیستم پدافند هوایی تورکیه قرار خواهد گرفت.

این سامانه کارایی بالایی را در برابر موشک های کروز، پهپادها، هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و هلی کوپترها نشان می دهد. و از نیروهای زمینی خود در برابر چنین اهداف هوایی چه در حمله و چه در دفاع محافظت می کند.

انتظار می رود سامانه‌های سونقور به زودی در تسلیحات ارتش تورکیه مورد استفاده قرار گیرند. این سامانه‌ها به موشک های زمین به هوای «پورساو» ساخت راکت‌سان مجهز شده اند. این موشک ها می توانند اهدافی را تا ارتفاع ۴ کیلومتری و تا فاصله ۸ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

لازم به ذکر است که آذربایجان نیز ممکن است در آینده نزدیک به خرید سامانه های موشکی ضد هوایی برد کوتاه «سونقور» تمایل نشان دهد. زیرا این سامانه‌ها تسلیحاتی ایده آل برای جایگزینی نسخه مدرن شده سیستمهای موشکی ضدهوایی برد کوتاه «اوسا» (ساخت روسیه) در تسلیحات ارتش آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا