آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

یاشار پیری پس از آزادی از شدت شکنجه‌ها در بیمارستان بستری شد

روزبه پیری برادر یاشار پیری، روز یکشنبه ۱۰ اسفند در صحفه اینستاگرامی خود نوشت که برادرش پس از آزادی از زندان تبریز، روز جمعه ۸ اسفند در بیمارستان امام رضا این شهر بستری شد.

روزبه پیری برادر یاشار پیری، فعال مدنی آذربایجانی در صحفه اینستاگرامی خود اطلاع داد که برادرش پس از آنکه از زندان تبریز آزاد شد، روز جمعه ۸ اسفند در بیمارستان امام رضا این شهر بستری شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی نزدیکان این فعال مدنی، قسمت هایی از بدن وی در نتیجه شکنجه و ضرب و شتم مامورین هنگام بازداشت دچار‌ کبودی شده و بر اثر شدت استفاده از گاز فلفل علیه او دچار تنگی نفس شده و مجاری تنفسی وی آسیب دیده است.

یاشار پیری، فعال مدنی آذربایجانی روز چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه ۵۰‌ میلیون تومانی بطور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

این فعال مدنی آذربایجانی در تاریخ ۳ اسفند توسط مامورین امنیتی بازداشت شده بود که بنا به اطلاع نزدیکانش، بازداشت او با ضرب وشتم شدید همراه بوده است.

طی سالهای اخیر تصاویری از بازداشت شدگان و اظهارنظرهای نزدیکان آنها منتشر شده که حاکی از شکنجه، ضرب و شتم و در مواردی جان باختن افراد می باشد. سازمانها و نهادهای حقوق بشری طی بیانیه های متعددی از نیروهای انتظامی-امنیتی ایران خواسته اند به نقض حقوق بشر و شکنجه پایان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا