جهانخاورمیانه

تورکیه: نگران حملاتی هستیم که اخیراً خاک عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند

وزارت امور خارجه تورکیه روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند نگرانی خود را از حملات اخیر حوثی‌های مورد حمایت ایران به خاک عربستان سعودی، ابراز داشت.

وزارت امور خارجه تورکیه روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند نگرانی خود را از حملات اخیر حوثی‌های مورد حمایت ایران به خاک عربستان سعودی، به ویژه حمله به بندر راس تانوره و تأسیسات آرامکو در دمام، ابراز داشت.

در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه تورکیه، با درخواست توقف فوری حملات علیه عربستان سعودی، گفته شده، با کشور و مردم برادر عربستان سعودی ابراز همدردی می‌کنیم.

روز دوشنبه ۱۸ اسفند، آمریکا نیز نسبت به “تهدیدهای امنیتی” از طرف “حوثی های مورد حمایت ایران” پس از حمله آن‌ها به تاسیسات نفتی عربستان هشدار داد و به حمایت خود از این کشور تاکید کرد.

حوثی ها همزمان با فشار ایالات متحده و سازمان ملل برای آتش بس و احیای مذاکرات متوقف شده صلح یمن، حملات خود را افزایش داده اند.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی، در تلویزیون العربیه گفت که ایران مشغول ارسال موشک و پهپادها به حوثی ها است.

ریاض بارها گفته است که برنامه موشکی بالستیک ایران و پشتیبانی از تروریسم منطقه ای از جمله در یمن باید بخشی از هر گفتگو با هدف احیای پیمان هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) با ایران باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا