جهان

توماس گولتز: ارمنستان سعی دارد از خارج در درگیری قره‌باغ مداخله شود

ارمنستان در نهایت درماندگی با حمله به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی آذربایجان در تلاش است آذربایجان را وادار به تلافی کند و از این طریق از خارج مانند روسیه مداخله شود.

توماس گولتز، روزنامه نگار آمریکایی و دکترای افتخاری دانشگاه آکادمی دیپلماتیک آذربایجان، به خبرگزاری ترند ابراز امیدواری کرد که آذربایجان به دام این تحریک نیفتد‌ و عملیات نظامی موفقیت آمیز را برای آزادسازی سرزمین های اشغالی ادامه دهد.

مایکل گلر، روزنامه نگار کانادایی نیز به نوبه خود به ترند گفت که همه افراد معقول با اظهارات وزیر دفاع آذربایجان که موشک باران کردن خاک آذربایجان از ارمنستان تحریک آمیز است و ارمنستان در حال گسترش محدوده درگیری است، موافق هستند.

توماس گولتز در ۱۵ سال گذشته در ترکیه و منطقه قفقاز کار کرده است. وی به دلیل گزارش جنگ قره‌باغ، جنگ آبخازیا در گرجستان و جنگ چچن، عمدتاً به عنوان خبرنگار مناطق بحرانی شناخته شده است. مستند او برای برنامه «چشم انداز جهانی حقوق و خطاها» نامزد نهایی جایزه «روری پَک» برای برتری در روزنامه نگاری تلویزیونی در سال ۱۹۹۶ بود.

آقای گولتز به زبان های آلمانی، ترکی ترکیه، عربی، ترکی آذربایجانی و روسی صحبت می کند و اکنون به تدریس در دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمن مشغول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا