جهان

تیم ناوالنی می گوید گاز اعصاب نوویچوک در بطری آب در اتاق هتل پیدا شده است

تیم دستیاران الکسی ناوالنی روز پنجشنبه ۲۷ شهریور اعلام کرد، عامل عصبی مورد استفاده برای مسموم کردن الکسی ناوالنی منتقد کرملین در یک بطری آب خالی در اتاق هتل محل اقامت در شهر تومسک در سیبری کشف شد.

تیم دستیاران الکسی ناوالنی روز پنجشنبه ۲۷ شهریور اعلام کرد، عامل عصبی مورد استفاده برای مسموم کردن الکسی ناوالنی منتقد کرملین در یک بطری آب خالی در اتاق هتل محل اقامت در شهر تومسک در سیبری کشف شد. به گفته آنها این نشان می دهد که آقای ناوالنی آنجا مسموم شده است و نه در فرودگاه که قبلا تصور می شد.

آقای ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در روسیه به شدت بیمار شد و پس از آن برای مداوا به برلین منتقل شد. آلمان می گوید که وی توسط یک عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است. روسیه اما می گوید هیچ مدرکی برای مسمومیت وی وجود ندارد.

ویدئویی که در حساب اینستاگرام آقای ناوالنی منتشر شده، اعضای تیم وی را نشان می دهد که یک ساعت پس از اطلاع از مریض شدن وی اتاق هتل خاندر در تومسک را که ناوالنی در ۲۰ آگوست ترک کرده بود، جستجو می کنند.

“تصمیم بر این شد که هر آنچه حتی از نظر فرضی نیز می تواند مفید باشد جمع آوری شده و به پزشکان در آلمان تحویل داده شود. این واقعیت که این پرونده در روسیه بررسی نخواهد شد کاملاً واضح بود. ”

در این پست آمده است: “دو هفته بعد، یک آزمایشگاه آلمان آثار نوویچوک را دقیقاً روی بطری آبی که از اتاق هتل خاندر تومسک پیدا شده بود، شناسایی کرد”، “اکنون فهمیدیم، این کار قبل از اینکه اتاق هتل خود را برای رفتن به فرودگاه ترک کند، انجام شد.”

بریتانیا روز چهارشنبه گفت تقریباً مطمئن است كه سرویس های اطلاعاتی روسیه حمله به الکسی ناوالنی، یكی از جدی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور را انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا