جهان

جانسون: زمان مذاکرات احیای برجام رو به اتمام است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا به هنگام گفت‌وگوی تلفنی با نفتالی بنت، همتای اسرائیلی خود گفت که درهای دیپلماسی باز است، اما زمان مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام "رو به اتمام" است.

دولت بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سران دو کشور بریتانیا و اسرائیل در کنار دیگر موضوع‌ها، همچنین “درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین که هم‌اکنون در جریان است” نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که این کشور “در مذاکرات وین خواهان احیای کامل برجام است و به این منظور ایران باید با حسن نیت عمل کند.”

جانسون تصریح کرد که “درهای دیپلماسی باز است، اما زمان برای رسیدن به یک توافق در حال سپری شدن است“.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های حاضر در وین ابراز امیدواری کرده‌اند که توافق احیای برجام تا آخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی حاصل شود، این در حالی است که هنوز “اختلافات عمیق در مسائل دشوار” باقی مانده است.

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای هفته گذشته میان نمایندگان ایران و کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین در وین آغاز شد. نمایندگان آمریکا به طور غیرمستقیم در این مذاکرات شرکت دارند.

ایران شرط موفقیت این مذاکرات را برآورده شدن درخواست‌هایی نظیر لغو کامل تحریم‌ها عنوان کرده بود که آمریکا و کشورهای اروپایی آنها را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

چندی پیش میخائیل اولیانف، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته بود این کشور و چین، ایران را متقاعد کرده‌اند که درخواست‌های حداکثری خود را برای به نتیجه رسیدن احیای برجام کنار بگذارد.

دور هشتم مذاکرات وین پس از چند روز وقفه به خاطر تعطیلات سال نو میلادی از عصر دوشنبه، ۱۳ دی (۳ ژانویه) آغاز شد. به گفته اولیانف، گفت‌وگوهای روز دوشنبه غیررسمی بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا