ایران

جانشین فرمانده سپاه: برخی از دستگیرشدگان باید «محاکمه انقلابی» شوند

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به اینکه «حوادث»  آبان ۹۸ با «فتنه سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶» «بسیار» متفاوت بود، مدعی شد که در این «رخداد»، «اغتشاشگران» در حجمی زیاد از «سلاح گرم» استفاده کردند.

غلامحسین غیب پرور، امروز سه شنبه که در جمع نیروهای بسیج در شیراز سخنرانی می کرد، با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در شهرهای ایران، گفت: اطلاعات دقیقی که در این زمینه به دست آمده بیانگر این است که بسیاری از کشورها و گروه‌ها از «جمله آمریکا، اسراییل، منافقین، سلطنت طلبان و …» در «فتنه» اخیر دست داشتند و «فتنه» آبان ۹۸ با موارد مشابه سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ متفاوت بوده و برای نخستین بار در «فتنه» آبان‌ماه «اغتشاشگران» به میزان زیادی از «سلاح گرم» استفاده کردند.

او گفت افرادی که به خیابان آمدند یک دسته به از وضعیت موجود کشور «گله» داشتند و گروه دوم «اراذل و اوباش» بودند که این دو گروه قابل «مدیریت کردن» هستند.

او در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد که «گروه سوم» کسانی بودند که به عنوان «محارب» وارد میدان شدند و این قشر همان‌هایی هستند که پمپ‌های بنزین را به آتش کشیدند و با «سلاح گرم» باعث رعب و وحشت مردم شدند و «اموال عمومی را غارت» کردند. گروه سوم «آشوبگر» نیستند بلکه این افراد «تروریست» هستند و باید برابر قانون مورد پیگرد قرار گیرند.

وی ادامه داد: آنهایی که سلاح در دست داشتند و وارد میدان شدند و «ماموران امنیتی، پلیس و مردم» را هدف قرار دادند باید «محاکمه انقلابی» شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا