آذربایجانایرانفرهنگ و هنر

جایزه ادبی «استاد شهریار» در تبریز برگزار می‌شود

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران از برگزاری جایزه ادبی استاد شهریار در تبریز خبر داد.

محمد محمدپور توضیح داد « آثار در دو بخش آزاد و موضوعی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که بخش اصلی شامل شعر در حوزه ادبیات عامیانه( فولکلور) خواهد بود که متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی بومی صاحب اثر سروده شده» است.

همچنین در «بخش موضوعی شامل داستان بلند (رمان)، داستان کوتاه، نقد ادبی، مجموعه اشعار به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی، کتاب، مقاله، پایاننامه، نمایشنامه، فیلمنامه، فیلم (کوتاه، بلند، داستانی، مستند، انیمیشن)، اثر نمایشی، اثر موسیقایی، اثر حجمی، نقاشی، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، صنایع دستی که در موضوع شعر و ادب ایران و زندگی و آثار استاد شهریار تولید شده باشند» مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

آقای محمدپور گفت: «این جایزه به صورت سالانه و هر سال در ۲۷ شهریورماه، روز ملی شعر و ادب و سالروز وفات استاد محمد حسین بهجت تبریزی ( شهریار)، از میان آثار ارسالی که در طی یک دوره یکساله خلق و تولید شده و توسط هیئت‌های داوری بررسی و انتخاب می‌شوند، در محل مقبره الشعرای تبریز اعطا خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا