آذربایجانایران

جعفر اسماعیل زاده فعال ملی آذربایجان به اداره اطلاعات تبریز احضار شد

روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ ماموران اداره اطلاعات تبریز به صورت تلفنی با جعفر اسماعیل زاده تماس گرفته‌اند و از وی خواسته‌اند ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۱ آذرماه به اداره اطلاعات مراجعه کند.

جعفر اسماعیل زاده و فرزندش آتیلا(میلاد) به دلیل فعالیت های مدنی شان در جهت احقاق حقوق تورک های آذربایجان جنوبی، پیش از این نیز بارها توسط نیروهای امنیتی ایران احضار، بازداشت و زندانی شده اند.

جعفر اسماعیل زاده آخرین بار روز سه شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران در مقابل منزلش در تبریز بازداشت شد. این فعال آذربایجانی پس از دستگیری، به مدت ۹ روز در بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز نگهداری شده و ۲۴ ساعت به حفاظت کل اطلاعات منتقل شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود و در نهایت و پس از ۱۰ روز به زندان تبریز منتقل شده بود.

آقای اسماعیل زاده پس از ۹۲ روز بازداشت، روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی موقتا از زندان تبریز آزاد شد.

این فعال تورک آذربایجانی فروردین ماه  ۱۴۰۲، از طرف شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

جعفر اسمعیل زاده داور و مربی رسمی فدراسیون در رشته ورزشی رزمی کیک بوکس بوده و فرزندش آتیلا (میلاد) اسمعیل زاده دارای قهرمانی کشوری و بین المللی در این سبک ورزشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا