اجتماعی

جنرال الکتریک آمریکا برای کمک در تحقیقات مرتبط با انهدام هواپیمای اوکراینی مجوز گرفت

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، مجوز لازم برای «کمپانی جنرال الکتریک» به منظور حضور در تحقیقات مرتبط با هواپیمای اوکراینی منهدم شده توسط ایران را صادر کرد.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، مجوز لازم برای «کمپانی جنرال الکتریک» به منظور حضور در تحقیقات مرتبط با هواپیمای اوکراینی منهدم شده توسط ایران را صادر کرد.

سخنگوی کمپانی جنرال الکتریک به رویترز گفته است كه از وزارت خزانه داری آمریكا برای کمک به تحقیقات هواپیمای مسافربری اوکراینی كه به «طور تصادفی توسط نیروهای ایرانی» منهدم شده، مجوز دریافت نموده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در اوایل ماه جاری گفته بود که این وزارتخانه آماده است برای شرکتهای آمریکایی و یا هر کمپانی دیگری که بخواهد در تحقیقات مربوط با «سقوط» هواپیمای مسافری اوکراینی که منجر به کشته شدن 176 تن شده است شرکت کند، مجوزها و معافیتهای لازم را اعطا می کند.

بر اساس این گزراش، موتور هواپیمای ساقط شده را جنرال‌الکتریک به همراه شرکت فرانسوی «سفران» ساخته است.

سازمان هواپیمایی کشوری در ایران سه‌شنبه یکم بهمن با انتشار دومین گزارش مقدماتی خود درباره سانحه هواپیمای اوکراینی اعلام کرد که دو موشک مجاورتی سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران از نوع تور‌-ام۱ به سمت هواپیمای اوکراینی شلیک شده بود.

در این گزارش این سازمان ایرانی گفته شده که «نحوه تاثیر این موشک‌ها بر وقوع سانحه و همچنین تحلیل این اقدام تحت بررسی است.»

اوکراین و کانادا تأکید کرده‌اند که ایران می‌بایست جعبه سیاه هواپیما را تحویل آن کشورها دهد. سازمان هواپیمایی کشوری در ایران طی گزارشی اعلام کرده است که «اگر لوازم و تجهیزات جانبی فراهم شود، با صرف مدت زمانی کوتاه می توان بازسازی و تخلیه اطلاعات را انجام داد.»

بر اساس اعلام رسانه های ایرانی، متخصصانی از نهادهای نیروی هوایی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح این کشور، همراه با تیم اعزامی از کشور اوکراین تیم بررسی سانحه را تشکیل داده‌اند. قطعات هواپیما جمع‌آوری شده و از شاهدشهر شهریار به فرودگاه «امام خمینی» تهران منتقل شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا