آذربایجانایرانمحیط زیست

جنگل‌های قره‌داغ در خداآفرین در آتش می‌سوزد (به روز رسانی شده)

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از وقوع آتش سوزی در بخش‌هایی از جنگل های قره داغ واقع در شهرستان خداآفرین خبر داد.

محمدباقر هنربر روز سه شنبه ۲۶ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آتش سوزی از عصر دوشنبه در دو محور منتهی به شهرستان های خداآفرین و ورزقان شروع شده است، افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تیم های امدادی از هلال احمر و مدیریت بحران استان عازم منطقه شدند.

به گفته محمدباقر هنربر: حوالی ساعت ۱۷ روز گذشته گزارش مربوط به آتش سوزی در منطقه چای‌کندی خداآفرین اعلام شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی به مناطق دیگر نیز سرایت کرده است، ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، درخواست اعزام هلی‌کوپتر به منطقه داشتیم که خوشبختانه هلی‌کوپتر بسکت دار آماده در تبریز مستقر شده و قرار است از امروز برای آبپاشی منطقه به منطقه اعزام شود.

هنربر با اشاره به اینکه اگر آبپاشی هوایی به موقع انجام گیرد و مشکلی برای پرواز هلی‌کوپتر ایجاد نشود، اطفای حریق منطقه تا عصر امروز به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

بخش مهمی از جنکل های ۱۶۴ هزار هکتاری ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

هفته گذشته نیز آتش سوزی سه روزه جنگل های قره داغ در فقدان زیرساخت ها، ۳۰ هکتار از این زیستکره جهانی را خاکستر کرد.

در همین حال، رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه ۲۶ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران از اطفاء حریق جنگل‌های قره‌داغ خبر داد.

رحیم مهردادی گفت: عصر روز گذشته گزارشی مبنی‌بر آتش‌سوزی در محدوده چایکندی و تیروان در محدوده شهرستان‌های ورزقان و خداآفرین دریافت کردیم که بلافاصله اکیپ‌های مردمی، بسیج، سپاه و نیروهای منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی گفت با همراهی نیروهای منابع طبیعی برای اولین‌بار موفق به اطفای حریق شبانه جنگل‌های قره‌داغ شدیم.

وی، علت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین را «عامل انسانی» عنوان کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا