آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

جواب سربالایی دادگاه انقلاب اردبیل به خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعتراضات؛ «نیایید، کار ما با آنها زیاد است»

طبق اطلاع گروه خبری ای‌ان‌تی، دادگاه انقلاب اردبیل از پاسخ قانونی به پیگیری‌های خانواده بازداشت‌شدگان سرباز زده، آنان را تهدید می‌کند.

به گزارش ای‌ان‌تی، خانواده احمد محمدپور، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل که روز اعتراضات بازداشت شده بود، امروز شنبه ۱۲ مهرماه برا پیگیری او به دادگاه انقلاب اردبیل مراجعه کرده‌اند که به آنها گفته شده: «پیگیر بازداشت‌شدگان نباشید، هنوز با آنها کار داریم.»

گفتنی است که روز پنجشنبه در پی یک فراخوان، مردم آذربایجان در شهرهای مختلف از جمله اردبیل، تبریز، اورمیه، زنجان، تهران، خیاو (مشکین‌شهر)، داش‌ماکی (ماکو) با برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی به حمایت تسلیحاتی ایران از ارمنستان اعتراض کرده و از آزادسازی قاراباغ اشغالی اعلام حمایت کرده بودند.

در این راهپیمایی اعتراضی ده‌ها تن از شرکت‌کنندگان و فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای مختلف از سوی نیروهای امنیتی با ضرب و شتم تحت بازداشت قرار گرفته و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

به‌روز رسانی: طبق آخرین اطلاع ای‌ان‌تی، آقای محمدپور به زندان اردبیل منتقل شده ولی علیرغم این با آزادی موقت وی تا پایان مراحل دادرسی موافقت نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا