جهان

جو بایدن از شهروندان آمریکایی در اوکراین خواست «همین حالا» آن کشور را ترک کنند

با افزایش نگرانی ها از حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، رئیس جمهوری ایالات متحده خطاب به تمامی شهروندان آمریکایی که هنوز در اوکراین هستند گفت باید «همین حالا» از آن کشور خارج شوند.

جو بایدن در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «ان‌‌بی‌سی» که بخش‌هایی از آن روز پنجشنبه ۲۱ بهمن پخش شد گفت: «ما با یک سازمان تروریستی روبرو نیستیم، با یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان سروکار داریم.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سناریویی وجود دارد که نیروهای آمریکایی برای کمک به شهروند آمریکایی که می‌خواهند از اوکراین فرار کنند اعزام شوند گفت: «چنین سناریویی وجود ندارد. وقتی آمریکایی‌ها و روس‌ها شروع به شلیک به هم کنند، آن وقت دیگر جنگ جهانی راه می افتد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده افزود: «این متفاوت‌ترین وضعیتی در جهان است که تاکنون دیده‌ایم.»

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، وزارت خارجه ایالات متحده هم روز پنجشنبه در پیامی اعلام کرد آمریکا قادر نخواهد بود در صورت عملیات نظامی روسیه در هر جای اوکراین، شهروندان آمریکایی را خارج کند.

این گزارش می‌گوید بر اساس بررسی‌های اطلاعاتی نهادهای نظامی آمریکا، روسیه ممکن است جنگی تمام عیار را علیه اوکراین آغاز کند که تانک‌هایشان ظرف ۴۸ ساعت توانایی رسیدن به کی‌یف را هم دارند.

منابع غربی می‌گویند روسیه با آوردن بیش از یکصد هزار نیروی نظامی به پشت مرزهای مشترک با اوکراین، قصد حمله به این کشور را دارد. روسیه و اوکراین روابط پرتنشی را در هشت سال اخیر داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا