آذربایجان

جیحون بایراموف برنامه آذربایجان برای ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی را اعلام کرد

طرف آذربایجانی مصمم است شهروندان ارمنی ساکن در منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان را مجدداً در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور ادغام کند.

“طرف آذربایجانی مصمم است شهروندان ارمنی ساکن در منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان را مجدداً در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور ادغام کرده و از حقوق و آزادی های کلیه شهروندان آذربایجانی، صرف نظر از وابستگی های قومی و مذهبی، به طور مساوی و بدون تبعیض اطمینان حاصل کند. در این راستا، قانون اساسی جمهوری آذربایجان یک چارچوب قانونی مستحکم ارائه می دهد.”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این بیانیه را جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیست و هفتمین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که همزیستی مسالمت آمیز ساکنان آذربایجان و ارمنستان در مناطق درگیری، بر اساس احترام به حقوق یکدیگر، وابستگی های قومی و مذهبی، در چارچوب حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان باید تضمین  شود و در نهایت تضمین خواهد شد.

جیحون بایراموف گفت: “ما در حال ورود به مرحله جدیدی پس از درگیری، بازسازی و آبادانی و احیای همزیستی مسالمت آمیز هستیم. فرصت های جدیدی برای توسعه و همکاری در حال ظهور است. ما از همکاران و شرکای خود می خواهیم که واقعیت های نویدبخش را ارزیابی کرده و از آن بهره ببرند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا