آذربایجاناقتصاد

حال صنایع مادر استان خوب نیست (مس سونگون به نام آذربایجان – به کام کرمان)

یونس ژائله در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که گردش مالی و درآمد مس سونگون بسیار بالاست، ادامه داد: متاسفانه استان ما از این درآمد بهره‌مند نبوده و درآمد و گردش مالی مس سونگون در کرمان است.

یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این‌که حال صنایع مادر استان  مستقر در شهرک صنعتی غرب خوب نیست، تاکید کرد: صنایع بزرگ اعم از ماشین‌سازی، بلبرینگ سازی، کمپرسورسازی، لیفتراک سازی و… با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید اصحاب رسانه در این زمینه وارد کار شده و مشکلات را منعکس کنند تا هرچه سریعتر حل شود.

به گزارش ایسنا، یونس ژائله در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که گردش مالی و درآمد مس سونگون بسیار بالاست، ادامه داد: متاسفانه استان ما از این درآمد بهره‌مند نبوده و درآمد و گردش مالی مس سونگون در کرمان است.
وی افزود: اگر قرار باشد این منابع مالی در استان بماند می‌تواند علاوه بر رونق كسب‌ و كار در رشد و توسعه استان نیز تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان این‌که صنعت سنگ و صنعت فرش در اشتغال استان نقش قابل توجهی دارند، بیان کرد: در حال حاضر فعالان صنعت فرش با مشکلات بیمه، تامین مواد اولیه و صادرات مواجه هستند، از این رو دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات این صنایع داشته باشد.
وی اضافه کرد: البته بازار فرش تبریز با این وضع که از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر فعالیت می‌کنند، نمی تواند تجارت کرده و به قطب گردشگری تبدیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: اکنون کشور در شرایط خاصی قرار گرفته و این تحریم‌ها در طول تاریخ بی سابقه است؛ بنابراین باید همه ما دست در دست هم در کنار دولت برای مرتفع کردن مشکلات تلاش کرده و فضای امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به سه برابر شدن قیمت کالاهای اساسی، بیان کرد: صنایع استان نیازمند تزریق نقدینگی است تا تولید به صورت انبوه باشد و بهره‌وری افزایش یافته و به دنبال آن صادرات نیز افزایش یابد.
ژائله با بیان این‌که سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی فرصت مغتنمی است، خاطرنشان کرد: باید در آستانه سفر رئیس جمهور موانع و مشکلاتی موجود در فضای کسب و کار استان بررسی شده و جهت رفع موانع و حل مشکلات به دولت ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا