آذربایجان

بازداشت ٢ فعال حرکت ملی آذربایجان «عباس مهرآسا» و «بابک حسینی» در اورمیه و تبریز

به دنبال دستگیریهای گسترده در شهرهای آذربایجان جنوبی، دو فعال ملی مدنی، «عباس مهرآسا» و «بابک حسینی» توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدند.

به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، نیروهای امنیتی رژیم ایران در راستای دستگیریهای گسترده فعالین حرکت ملی آذربایجان و سرکوب اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی، دو فعال ملی مدنی در اورمیه و تبریز بازداشت شدند.

بنا به این گزارش، روز یکشنبه ۲۶ آبانماه ۹۸ ماموران امنیتی دولت ایران در اورمیه با هجوم به مغازه «عباس مهرآسا» از فعالین حرکت ملی آذربایجان وی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل نموده اند.

همچنین طی روزهای گذشته «بابک حسینی مقدم» از فعالین حرکت ملی آذربایجان، توسط نیروهای سرکوبگر رژیم ایران بازداشت شده است که تا لحظه مخابره این خبر از محل نگهداری این فعال مدنی نیز اطلاعی در دست نیست.

جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک» نیز خبر داد: «اداره اطلاعات سولدوز(نقده) طی تماس تلفنی با برخی از فعالان ملی آذربایجان از آنها خواسته از شهر خارج نشوند و در صورت مشاهده برخورد جدی با آنها خواهد شد.»

دیروز عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا از دستگیری ۳۰ نفر در «درگیریهای» تبریز خبر داد و گفت: «بقیه لیدرها نیز با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی شده اند و دستگیریها از دیروز شروع شده و ادامه خواهد داشت»

به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات، قطعی اینترنت، اطلاع دقیقی از شمار بازداشت شدگان در دسترس نیست.

تاکنون هویت سیزده نفر از بازداشت شدگان در شهرهای آذربایجان جنوبی مشخص شده که اسامی آنها به شرح زیر است:

غفار رضائیان (زنجان)

داوود شیری (تبریز)

ایوب شیری (تبریز)

روزبه پیری (تبریز)

یاشار پیری (تبریز)

فراز نوروزی (تبریز)

بابک حسینی مقدم (تبریز)

توحید خادمی (قوشاچای)

احمد عابدی (قوشاچای)

میثم جولانی(اردبیل)

سیامک صیفی(خیاو)

علی عزیزی (اورمیه)

سالار طاهری افشار (اورمیه)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا