آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

احضار گسترده فعالین مدنی به پلیس امنیت و ستادهای خبری اطلاعات

با نزدیک شدن به سالگرد برگزاری تجمعات سیاسی-مدنی «قلعه بابک» در هفته دوم تیرماه، بسیاری از فعالین در شهرهای مختلف به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی احضار شدند.

با نزدیک شدن به سالگرد برگزاری تجمعات سیاسی-مدنی «قلعه بابک» در هفته دوم تیرماه، بسیاری از فعالین در شهرهای تبریز، اردبیل، اورمیه، زنجان، خوی، قوشاچای (میاندوآب) و بعضی دیگر از شهرها به پلیس امنیت نیروی انتظامی و ستادهای خبری اداره اطلاعات این شهرها احضار شده اند.

گفته می شود برخی از این احضارها بصورت کتبی و برخی دیگر بصورت تلفنی صورت گرفته و فعالین مدنی تهدید شده‌اند در صورت عدم حضور در این نهادهای امنیتی، بازداشت خواهند شد.

لازم به یادآوری می باشد که تجمعات مدنی-سیاسی «قلعه بابک» پنج شنبه و جمعه دومین هفته تیرماه هر سال با حضور صدها هزار آزربایجانی در قلعه جمهور یا بابک در شهر کلیبر برگزار می شد که چندین سال است با ممانعت جمهوری اسلامی روبرو شده است.

در سالگرد این تجمعات مدنی، صدها نفر از «گردان های عاشورا» سپاه پاسداران، یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی به منطقه اعزام و کسانی که در این منطقه گردشگری حضور داشته‌اند را مورد آزار و اذیت و بازداشت قرار می‌دهند.

در سال های گذشته ده ها تن از فعالین مدنی آزربایجانی صرفا به اتهام حضور در مراسم های قلعه بابک به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا