اجتماعیایرانسیاست

حامیان طالبان در قلب تهران تجمع برگزار کردند

پایگاه خبری انصاف‌نیوز خبر داد که گروهی از حامیان طالبان در پارک ملت تهران در حمایت از این گروه بدون مداخله نیروهای امنیتی تجمعی برگزار کرده اند.

خبرنگار انصاف‌نیوز در تهران شب جمعه ۱۰ مرداد، به پارک ملت رفت و گزارش داد که شماری از شهروندان از جمله نگهبانان پارک در ساعت ۱۴:۳۰ شاهد آن تجمع بوده‌اند.

در حالی که یک نگهبان پارک ملت از بازداشت این افراد از سوی نیروی انتظامی خبر داده، محمدعارف احمدی، خبرنگار افغان که این عکس‌ها را منتشر کرده گفت که «من ندیدم پلیس کسی را دستگیر کند.»

یکی از نگهبانان پارک ملت به انصاف‌نیوز گفته که این افراد حدود ده نفر بودند و  پرچم‌ها را در کیف خود نگه داشته بودند پس از ورود به پارک « پرچم طالبان را در دست گرفتند و به دیگران نشان می‌دادند. چند عکس هم گرفتند».

این نگهبان این پارک افزوده است: « ما آنها را گرفتیم و به کلانتری ۱۴۵ تحویل دادیم و پرچم را از آنها گرفتیم. یعنی زمان محدودی بود و برای ما عجیب است در همین زمان کم اخبار آن منتشر شد.»

محمدعارف احمدی، فعال رسانه‌ای افغان اما گفته که این افراد حدود ۷۰ تا ۹۰ نفر بودند و گفتند تجمعشان در حمایت از طالبان انجام شده است.

احمدی در ادامه افزوده که این افراد پس از حضور نیروی انتظامی به تجمع پایان دادند اما «من ندیدم پلیس کسی را دستگیر کند.»

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر ارتباط با طالبان را علنی کرده و هیات هایی از این گروه برای دیدار با مقامات به ایران سفر کرده‌اند.

در این بین حتی گزارش‌هایی درباره ایجاد دفتر گروه طالبان در مشهد با عنوان شورای مشهد منتشر شده است. اگر چه حال عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، یک ماه پیش اعلام کرد که گروه طالبان در ایران دفتر ندارد.

ایران هدف از ارتباط با طالبان را کمک به حل مشکلات امنیتی افغانستان اعلام کرده است. با این حال آمریکا جمهوری اسلامی را به حمایت از این گروه متهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا