اقتصاد

حجم مبادلات تجاری میان جمهوری آذربایجان و ترکیه به ۱۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

جمهوری آذربایجان و ترکیه برای دستیابی به هدف حجم مبادلات تجاری ۱۵ میلیارد دلاری، امروز - سه‌شنبه - توافقنامه جدید تجاری امضا خواهند کرد.

در چارچوب سفر رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و هیئت همراه متشکل از سرمایه گذاران به جمهوری آذربایجان، قراردادهای جدید اقتصادی میان دو کشور برای دستیابی به حجم مراودات تجاری 15 میلیارد دلاری به امضا خواهد رسید.

 

به گزارش آنادولی، اردوغان و هیئت همراه امروز در هشتمین نشست شورای همکاری راهبردی عالی جمهوری آذربایجان – ترکیه شرکت و در مورد قراردادهای اقتصادی جدید گفتگو خواهند کرد.

روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان همچنین در خصوص تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور به تبادل نظر خواهند پرداخت.

در چارچوب این دیدارها که روخسار پکجان وزیر تجارت ترکیه نیز حضور دارد، توافق نامه‌های مختلفی از جمله توافق نامه تجارت ترجیحی امضا خواهد شد که مطالعات بر روی آن از مدت‌ها پیش آغاز شده و راه را برای سرمایه گذاران برای رسیدن به هدف 15 میلیارد دلار حجم تجاری بین دو کشور باز خواهد کرد.

طی سال‌های اخیر مراودات تجاری جمهوری آذربایجان با دنیا افزایش قابل توجهی داشته و در سال 2019 با 195 کشور جهان مراودات اقتصادی داشته است. جمهوری آذربایجان در سال گذشته به 122 کشور صادرات داشته و از 185 کشور نیز واردات انجام داده است.

همچنین جمهوری آذربایجان در صنعت گردشگری نیز رشد چشمگیری داشته و در سال 2019 گردشگران 193 کشور جهان به آذربایجان سفر کردند. شمار توریست‌هایی که سال گذشته از این کشور دیدن کردند به سه میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال پیش از آن 11.3 درصد افزایش یافته نشان می دهد. 29.4 درصد از این گردشگران از روسیه، 22.9 درصد از گرجستان، 10 درصد از ترکیه، و 8.1 درصد نیز از ایران بوده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا