اجتماعیایرانسیاست

حداقل ۲۳۸ هزار نفر رای خود را به خانه بردند

بخشی از رای دهندگانی که به هر دلیل پای صندوق‌های رای رفته بودند، رای خود را داخل صندوق نینداخته‌ اند و آراء را با خود به خانه برده اند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت کشور از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ایران، بخشی از رای دهندگانی که به هر دلیل پای صندوق‌های رای رفته بودند، رای خود را داخل صندوق نینداخته‌ اند و آراء را با خود به خانه برده اند.

تهداد این آرا ۲۳۸ هزار اعلام شده است.

در این انتخابات دست کم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار رای به عنوان آرای باطله اعلام شده است که هم از رای سایر کاندیداها بیشتر است و هم بیشترین تعداد و درصد آرای باطله در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری از انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون محسوب می‌شود.

همچنین ۴۴۰ هزار رای نیز در این انتخابات گم شده است.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفته است: «کل تعرفه‌های مصرفی (تحویل شده به مراجعه کنندگان شعب) ۲۸ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۲۹ رای بود و آرای داخل صندوق‌های اخذ رای ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۷۳۶ رای بوده است. تفاوت این دو عدم ۲۳۸ هزار و ۷۳۹ رای است که براساس گزارش سایت وزارت کشور تفاوت عدد مربوط به کل تعرفه‌های مصرفی (تعرفه‌های تحویل شده به مراجعه کنندگان شعب) با عدد آرای داخل صندوق‌های رأی، مربوط به افرادی است که در انتخابات شرکت کردند، اما به هر دلیلی، رأی خود را داخل صندوق‌ها نیانداختند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا