اقتصادایران

حسن روحانی: «بی‌مایه فطیر است، بدون پول نمی‌توان کار کرد»

رئیس‌جمهور ایران گفت: این که می‌گویند دولت باید این کار را بکند، چرا کار نکرد؟ و چرا این کار را با تأخیر انجام داد؟ «بی مایه فطیر» است بدون پول نمی‌توان کار کرد.

حسن روحانی، صبح سه‌شنبه در ادامه سخنرانی‌های متعددش در دو روز گذشته در استان یزد و کرمان، یک بار دیگر با اشاره به تحریم نفتی ایران، کمبود بودجه دولت و عدم پرداخت مالیات‌ها از استیصال دولت در اداره کشور خبر داد.

روحانی گفت: اگر به مردم بخواهیم بگوییم راهی که شما انتخاب کردید درست نبوده و راهی که من می‌گویم درست است؛ استکبار این است.

او در ادامه افزود: «سخت‌ترین سال‌ها در این ۴۱ سال همین روزهاست. چه زمانی بوده که برای فروش نفت این همه مشکل داشته باشیم؟ ممکن است یک نفر که به مسائل بودجه آشنا نیست بگوید خب‌ اشکال ندارد بعداً بفروشید، خب زمین کشاورزی را هم مهر‌ و موم کنیم. نمی‌شود که در چاه‌ها را ببندیم.»

روحانی در ادامه سخنانش اعلام کرد که دولت از محل مالیات‌ها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در آمد دارد و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه. بر همین اساس، به گفته روحانی ایران در اثر تحریم نفتی آمریکا از فروش ۶۰۰هزار میلیارد تومان نفت در سال محروم شده است.

او تصریح کرد: «وقتی امروز کشور با مشکلات فروش نفت مواجه می‌شود، چگونه باید کشور را اداره کنیم؟ دولت ۴۵۰ هزار میلیارد برای حل مشکلاتی مثل حقوق بازنشستگان، معلمان، کارمندان، حل مشکل معلولین و خدمات می‌دهد. این ۴۵۰ هزار میلیارد از کجا به دست می‌آید؟»

رئیس جمهور ایران سپس تاکید کرد: «بی مایه فطیر است، بدون پول نمی‌توان کار کرد، چقدر می‌توانیم مالیات بگیریم؟ بالاترین مالیاتی که پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده بگیریم ۱۵۰ هزار میلیارد است.  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر را از کجا بیاوریم؟»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا