ایرانسیاست

حسن روحانی: تحریمهای آمریکا «دیر یا زود» پایان خواهد یافت

حسن روحانی، امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر استرالیا، با ادعا بر اینکه ایران همچنان به تعهدات خود در توافق هسته‌ای برجام پایبند است، افزود: فروپاشی برجام به ضرر دنیا خواهد بود

 حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، امروز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم «لیندال جین سکز» سفیر جدید استرالیا در این کشور، مدعی شد که دعوت آمریکا از کشورهای مختلف برای حضور نظامی در منطقه به ضرر امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

روحانی گفت:  تحریم‌های آمریکا یک اشتباه بزرگ سیاسی و اقتصادی و اقدامی علیه مقررات و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

او در ادامه ضمن اشاره بر این موضوع که ایران همچنان به تعهدات خود در توافق هسته‌ای برجام علیرغم اینکه آمریکایی‌ها به طور یکجانبه از این توافق خارج شده و اروپایی‌ها نتوانستند یا نخواستند به تعهدات خود عمل کنند، پایبند است، افزود: آمریکا باید بفهمد رهبر جهان نیست و یک کشور مانند سایر کشورهاست.

رئیس جمهور ایران ضمن ادعای این موضوع که فروپاشی برجام به ضرر دنیا خواهد بود و همگان باید نسبت به مسایل مهم و منافع جهان توجه داشته باشند، اضافه کرد: تحریم آمریکا دیر یا زود پایان یافته و آنها نمی‌توانند به این مسیر ادامه دهند.

حسن روحانی با نام بردن از تحریمهای ایالات متحده با عنوان « اشتباه آمریکا در محاسبات منطقه ای»، مدعی شد که «ملت ایران، ملتی بزرگ» است و از اینگونه فشارها نمی‌هراسد!

گفتنی است که در چند روز گذشته، اعتراضات مردمی در ایران ابتدا به خاطر افزایش قیمت بنزین در احواز شروع و پس گذشت چند ساعت اکثر شهرها در ایران را فرا گرفت، که بنا به گفته تحلیلگران، این موضوع با فروپاشی اقتصاد در ایران رابطه مستقیم دارد.

مردم معترض در شهرهای مختلف ایران با سر دادن شعارهایی که حکایت از وضعیت وخیم اقتصادی در این کشور را دارد، خواستار پایان دادن دخالت رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و خاتمه یافتن حمایت مالی این رژیم از نیروهای نیابتی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و … شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا